Table of Contents Table of Contents
Previous Page  264 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 264 / 285 Next Page
Page Background

263

bir Türk müteahhidi tarafından ilk kez ger-

çekleştirilecekti. Tekfen, Azfen ve İngiliz

AMEG şirketlerinin oluşturduğu ATA kon-

sorsiyumu tarafından üstlenilen platfor-

mun çelik konstrüksiyonu ağırlıklı olarak

Tekfen’in Ceyhan’daki fabrikasında imal

edilmiş ve TIR’larla Hazar Denizi kıyısın-

daki montaj sahasına taşınmıştı. Platfor-

mun 2005 ortalarında denize indirilmesi

vesilesiyle düzenlenen törene Azerbaycan

Cumhurbaşkanı İlham Aliyev de katılmış,

çalışmalardan son derece memnun kalan

Azerbaycan Uluslararası İşletme Şirketi

(AIOC) ise 2008 yılında bitirilmek üzere

aynı konsorsiyuma ikinci bir platform si-

parişi vermişti.

Azerbaycan’da birbiri ardına gelen pro-

jelerin Tekfen’e sağladığı katkı ortadaydı

ve Hazar bölgesi, Tekfen’in 1990’ların ilk

yarısında başlayan açılım arayışlarıyla

Nihat Gökyiğit’in bu coğrafyaya hasrettiği

ısrarlı çabaların karşılığını vermiş görü-

nüyordu. Ancak söz konusu genişlemede,

bu bölgede sergilenen başarılı çalışmalar

kadar, 2003’te 30 dolarlardan başlayarak

2005’te 50 dolara, 2006’da ise son 20 yılın

en yüksek seviyesine ulaşarak 60 dolarlara

ulaşan petrol fiyatlarının da büyük bir etki-

si vardı. Bugüne kadar beklemede tutulan

pek çok projenin canlanmasına yol açan bu

gelişme, Erhan Öner’e göre sadece Hazar

bölgesinde değil, tüm petrol dünyasında

bir tür “proje salgını”nı da beraberinde

getirmiş ve Tekfen’in “üç basamak birden”

atlamasını sağlamıştı:

Azerbaycan’daki platform başarısının

ardından, gururumuzu devam ettiren ve

bu sefer bize tek bir basamak değil, üç

basamak birden atlatan bir proje salgını

ile karşılaştık diyebilirim. Petrol fiyatla-

rının varil başına 60 dolarların üzerine

çıkması, birçok petrol şirketinin rafta du-

ran projelerini alıp icraata koymasıyla

neticelendi. Bu da dünyanın her tarafın-

da, bilhassa petrol üreten ülkelerde bizim