Table of Contents Table of Contents
Previous Page  263 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 263 / 285 Next Page
Page Background

262

mekanik, elektrik ve enstrümantasyon iş-

leri ile ham petrol depolama tanklarından

oluşmaktaydı. Bunun ardından 1997’de 95

milyon dolar bedelli Bakû-Supsa Petrol

Boru Hattı ile 7 milyon dolar bedelli Sup-

sa Terminali’nin enstrümantasyon işleri

alınmış, ama asıl patlama 2000 yılından

sonra gerçekleştirilmişti. 2000-2006 yılla-

rı arasında çoğu Azfen-Tekfen ortaklığında

gerçekleştirilen ve genellikle terminal pro-

jelerinden oluşan işlerin toplam proje tu-

tarı 865 milyon doları aşmaktaydı. Genel

olarak boru hattı, arıtma tesisi ve terminal

projelerinden oluşan bu işler arasında Ha-

zar Denizi üzerinde kurulan

off-shore

plat-

formu ise, bir gurur abidesi olarak, firma

tarihindeki özel yerini alacaktı.

2002 yılında yapımına başlanan söz konu-

su proje, Bakû’nun yaklaşık 90 km güney-

doğusuna yerleştirilecek bir deniz platfor-

munun üst modülünden oluşmaktaydı ve

005 yılında Azerbaycan’da

yaptığımız işlerle büyük bir aşama

kaydettik. Bilhassa ilk

off-shore

platformunun yüzdürülüp yerine

konması hem teknolojik olarak,

hem prestij olarak çok gurur

vericiydi. Birinci projede o kadar

muvaffak olduk ki, ikinci bir plat-

form siparişi daha verdiler sonra.

Yenisini şu anda yapıyoruz, yer-

den 3-4 metre yukarıda, ortaya

çıkmış vaziyette yarı yarıya. Ama

o ihtişamlı hale gelmesi yine en

azından bir buçuk, iki sene alır. Bu

platformların büyüklüğünü gözü-

nün önüne getiremiyor herkes. Bu

platform ne kadar büyük? Bir fut-

bol sahası kadar büyük. Ağırlığı da

14.500 ton. İlk platformu yaptık.

Bunu yapmak için Azerbaycan’da

sahibi olduğumuz, deniz kenarın-

daki tesislerimizi kullandık. Şimdi

öbür ülkelerdeki müteahhitler ya

da mühendislik firmaları gelip bi-

zim tesislerimizi ziyaret ediyorlar,

acaba platformları burada yaptırıp

denizden karşı sahile çekebilir

miyiz diye. Azerbaycan’da yaptı-

ğımız bu platform, onun imalatını

yaptığımız yerin sahibi olmamız,

hepsi çok iyi birer yatırım.

2

Erhan Öner

ekfen’in Hazar Denizi’ne

yerleştirdiği deniz platformu, bir

Türk müteahhidinin bu alanda

gerçekleştirdiği ilk eser olarak

gururla yükseliyor. 14.500 ton

ağırlığındaki platformun üst

modülü Tekfen’in Sangaçal’daki

tesislerinde inşa edildi.

TİTAŞ Hukuk Danışmanı Ersin

Soydaner Sangaçal’daki üretim

merkezinde (sağda üstte).

TİTAŞ Genel Müdür Yardımcısı

Ali Beler (sağda altta).

T

İlk

off-shore

platformumuzun yüzdürülüp yerine konması hem

teknolojik olarak, hem prestij olarak çok gurur vericiydi.