268
Osman Birgili ise, Tekfen’in takip ettiği di-
ğer projeleri şöyle özetliyor:
Kuveyt’teki tank çiftliği projesi dışında
İtalyanlarla Fas’ta yürüttüğümüz Samir
Rafinerisi de çok büyük, 250 milyon euro
mertebesinde bir proje. Kazakistan’da or-
taklarımızla birlikte yaptığımız Kaşagan
projesinin bedeli 600 milyon dolardan
daha fazla. Onun da inşaat kısmını bir
başka Türk şirketi ile birlikte yapıyor ola-
cağız. Libya’da bir boru hattına başlamak
üzereyiz; 400 km’lik bir boru hattı yapa-
cağız; o da aşağı yukarı 470-480 milyon
dolarlık bir iş. Bunun 300 milyon doların
üzerindeki kısmı Tekfen’in olacak.
Bunlar tabii ki her müteahhidin iştahını
kabartacak büyüklükte ve güzellikte pro-
jeler. Ama biz her türlü işi dengelemek zo-
rundayız. Boru hattı ekipmanımızın açık-
ta kalmaması için Katar’da, Umman’da
ufak da olsa boru hatlarımız devam
ediyor. Çok kısa bir süre önce Suudi
Arabistan’da çok büyük bir boru hattına
teklif verdik. Şimdi müzakerelerini götür-
düğümüz iki paketten oluşan bir rafineri
projesi var. Suudi Arabistan’da bir rafine-
ri projesi, bunu Tekfen tek başına almış!
Eskiden belki düşünemezdik, ama şu anda
bu bizi inanılmaz heyecanlandırıyor.
Tekfen bugün üç kıtada ve 12 ülkede dev
projeleri hayata geçirmeye devam ediyor.
İş alanının muazzam bir büyüklüğe ulaş-
ması, Tekfen İnşaat’ın 2005 yılında yeni
bir yapılanmaya gitmesini zorunlu hale
getirdi. Daha önce tek merkezden idare
edilen projeler, bu yapılanma çerçevesin-