Table of Contents Table of Contents
Previous Page  204 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 204 / 285 Next Page
Page Background

203

ekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş.’nin geçmişin-

de 13 yıllık bir döneme adını yazdıran ve

1,8 milyar doları aşan proje bedeliyle fir-

manın bir defada yaptığı en yüksek bedelli

iş olan Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG)

Otoyolu, hiç kuşkusuz Tekfen tarihinin

ayrı bir başlıkta ele alınmayı hak eden,

en önemli dönüm noktalarından biridir.

Bağlantı yollarıyla birlikte uzunluğu 300

km’yi aşan TAG Otoyolu, neresinden ba-

kılırsa bakılsın, etkileyici bir başyapıttır.

110 milyon metreküp hafriyatın yapıldığı,

2 milyon metreküpten fazla betonun dö-

küldüğü, 5,2 km’lik viyadük ve 5,4 km’lik

tünel inşaatının gerçekleştirildiği bu proje,

gerçek anlamıyla dünya çapında bir mega

projedir.

TAG Otoyolu, Avrupa ile Ortadoğu ara-

sındaki karayolu bağlantısını geliştirmek

üzere yapımına 1980’lerde başlanan TEM

Otoyolu’nun bir parçası olarak planlanmış

ve bölgede yaşanan gelişmeler ışığında

1980’lerin ortalarına doğru Özal hükümeti

tarafından Türkiye’nin en öncelikli proje-

lerinden biri olarak kabul edilmişti. Turgut

Özal, İran ve Irak arasında yıllardan beri

devam eden savaş nedeniyle Türkiye’yi,

bölgenin Batı dünyası ile bağlantısını ku-

ran bir çıkış noktası haline getirmek isti-

yordu. Irak-Türkiye Ham Petrol Boru Hat-

tı bu düşüncenin hayal olmadığını ortaya

koymuş, Ceyhan Terminali Irak petrolü-

T

31. yıl

Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu

DEV BİR PROJE: TAG

1987

- 1956

31