203
ekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş.’nin geçmişin-
de 13 yıllık bir döneme adını yazdıran ve
1,8 milyar doları aşan proje bedeliyle fir-
manın bir defada yaptığı en yüksek bedelli
iş olan Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG)
Otoyolu, hiç kuşkusuz Tekfen tarihinin
ayrı bir başlıkta ele alınmayı hak eden,
en önemli dönüm noktalarından biridir.
Bağlantı yollarıyla birlikte uzunluğu 300
km’yi aşan TAG Otoyolu, neresinden ba-
kılırsa bakılsın, etkileyici bir başyapıttır.
110 milyon metreküp hafriyatın yapıldığı,
2 milyon metreküpten fazla betonun dö-
küldüğü, 5,2 km’lik viyadük ve 5,4 km’lik
tünel inşaatının gerçekleştirildiği bu proje,
gerçek anlamıyla dünya çapında bir mega
projedir.
TAG Otoyolu, Avrupa ile Ortadoğu ara-
sındaki karayolu bağlantısını geliştirmek
üzere yapımına 1980’lerde başlanan TEM
Otoyolu’nun bir parçası olarak planlanmış
ve bölgede yaşanan gelişmeler ışığında
1980’lerin ortalarına doğru Özal hükümeti
tarafından Türkiye’nin en öncelikli proje-
lerinden biri olarak kabul edilmişti. Turgut
Özal, İran ve Irak arasında yıllardan beri
devam eden savaş nedeniyle Türkiye’yi,
bölgenin Batı dünyası ile bağlantısını ku-
ran bir çıkış noktası haline getirmek isti-
yordu. Irak-Türkiye Ham Petrol Boru Hat-
tı bu düşüncenin hayal olmadığını ortaya
koymuş, Ceyhan Terminali Irak petrolü-
T
31. yıl
Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu
DEV BİR PROJE: TAG
1987
- 1956
31