Table of Contents Table of Contents
Previous Page  210 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 210 / 285 Next Page
Page Background

209

bakımdan dev bir projenin altından kalk-

masını bilmişti:

30. yılına gelinceye kadar Tekfen elekt-

romekanik işler yapmış; taşeron olarak

tank çiftliği yapmış; petrol istasyonu yap-

mış; rafinerilerde ufak tesisler yapmış;

imalatçılık yapmış; ama mesela hiç konut

yapmamış. Birdenbire 88’de konut yap-

maya başlıyoruz ve 97’ye geldiğimiz za-

man 1,7 milyon metrekare ile Türkiye’nin

en büyük konut müteahhiti oluyoruz. Ku-

veyt dışında hiç otoyol yapmamış olma-

mıza rağmen, Türkiye’nin en büyük oto-

yolunu yapıyoruz. Metro hiç yapmamış

olduğumuz halde birdenbire Türkiye’nin o

konudaki en uzman şirketi oluyoruz. Yani

baktığımızda şirket sadece rakamsal ola-

rak bir evrim yaşamakla kalmamış, bilgi

birikimi ve beceri bakımından da sınıf at-

lamış.

iz TAG Otoyolu’na başlaya-

mamıştık iki sene. Kredi gelmemiş,

bazı gecikmeler olmuştu. Beni o

işe bakmaya atadılar genel mü-

dür muavini olunca. Gidiyoruz

geliyoruz, Karayolları’ndakiler

bizi küçümsüyorlar fena halde.

Helikopter tuttuk sorumlu ekibi

gezdirmek için. Arka koltukta

konuşuyorlar, bunlar bu otoyo-

lu bitiremezler diye. Bizi nasıl

küçümsüyorlar, yok şöyle ya-

pamaz, yok böyle yapamaz. Biz

1991 yılında ilk 80 km’yi açınca

trafiğe, fena halde şaşırdılar.

TAG Otoyolu, Tekfen’i biraz

da inşaatçı bir firma cübbesine

soktu. Daha önce hep meka-

nik işler, boru hattı ve rafineri

gibi yapılar yapan bir grupken,

TAG Otoyolu’nda daha çok

inşaat ağırlıklı bir iş yaptık.

Çünkü o dönemde, öyle işle-

rin yapılması gerekiyordu.

B

Ümit Özdemir

TAG Otoyolu ile Tekfen, dünyanın nere-

sinde olursa olsun, “EPC Contractor” ola-

rak her türlü otoyol inşaatını yapabilecek

bir yeterliliğe sahip olduğunu göstermişti.

Bu nedenle 1998 yılında, TAG Otoyolu’nun

henüz devam ettiği bir sırada, Karayolla-

rı Genel Müdürlüğü tarafından Perşem-

be-Bolaman, Gaziantep-Birecik ve Çifte-

han-Pozantı otoyollarının yapımına davet

edilecek ve 2004 yılında da Fas’ta Tanca-

Oued Rmel Limanı Otoyolu projesini üst-

lenecekti.

Sanayi yapıları ve petrokimya tesisleri

dışında, TAG Otoyolu ile başlayan alt-

yapı ve kamusal yapı inşaatları, özellikle

1980’lerin ikinci yarısından başlayarak

tüm Tekfen projeleri arasında daha önce

hiç olmadığı kadar önem kazanacak ve bu

dönemde Tekfen, geleneksel çizgisi dışın-

da kalan birçok dev projeye imza atacaktı.

AG Otoyolu için aktif bir fay

hattı üzerinde inşa edilen Atatürk

Viyadüğü, 146 metre yüksekliği ve

depreme dayanıklılığıyla otoyol

mühendisliğinin dünya çapındaki

örneklerinden biri sayılıyor.

Solda, Necati Akçağlılar, henüz

inşaatın devam ettiği günlerde

Atatürk Viyadüğü’nün önünde.

Karşı sayfada, projede emeği ge-

çen yüzlerce Tekfen mensubundan

biri olan Kâni Bozbay (sağda) res-

mi yetkililere Atatürk Viyadüğü’nü

gösterirken.

T

TAG Otoyolu, Tekfen’i biraz da inşaatçı bir firma cübbesine soktu.

Çünkü o dönemde, öyle işlerin yapılması gerekiyordu.