Table of Contents Table of Contents
Previous Page  208 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 208 / 285 Next Page
Page Background

207

TAG Otoyolu’nun sağladığı kazanımlardan

bir diğeri de, hiç kuşkusuz Ceyhan Çelik

Yapı İmalat Atölyesi’nin kurulmasıydı.

Bugün yıllık 15 bin ton üretim kapasite-

siyle Türkiye’nin önde gelen çelik yapı

tesislerinden biri olan atölyenin kurul-

masına, TAG Otoyolu projesi kapsamın-

da yapılacak viyadükler de dikkate alına-

rak, Tekfen’in çelik konstrüksiyon imalat

imkânlarının bir çatı altında toplanması

amacıyla karar verilmiş ve tesis 1993 yı-

lında işletmeye alınmıştı. Ceyhan’da E5

karayolu üzerindeki Ana Tamir ve Bakım

Atölyeleri’nin bulunduğu mevkide kurulan

tesis, TAG otoyolu için gereken 43 bin ton

çelik tabliye işinin yaklaşık 17 bin tonluk

kısmını karşılayacak, geri kalan kısım ise

İtalyan Cimolai ve CMF firmaları tarafın-

dan temin edilecekti.

Otoyolun 11 yıl süren inşaatı, hiç kuşkusuz,

olayları bizzat yaşayan insanların bellekleri

kadar Tekfen tarihinin kayıtlarına da, tatlı

acı birçok anıyla birlikte kazınacaktı. Bun-

lar arasından özellikle bir tanesi, yapılan

işin aynı zamanda ne kadar tehlikeli oldu-

ğunu göstermesi ve Tekfen’in “iş emniyeti”

siyasetinin gelişmesinde çok önemli bir rol

oynaması itibariyle özellikle anılmaya de-

ğerdir. Ümit Özdemir anlatıyor:

1995 yılıydı zannediyorum. TAG Otoyo-

lu’nu yaparken, ismi şu anda Nur Dağı

olup halk arasında Gâvur Dağı olarak

bilinen dağın en tepe kısmında büyük

bir viyadük yapıyorduk. Bu viyadüğün

yapılması sırasında, bir dozer Irak-Tür-

kiye Ham Petrol Boru Hattı’na rastladı

ve bir patlama oldu. Ardından bu patla-

ma yangına dönüştü ve yangın sırasında

maalesef yedi can kaybettik, çok üzüldük.

Şantiyelerde mutlaka bir kablo koparılır,

bir su borusu delinir. Gülerek anlatılır bu

gibi olaylar sonradan. Ama bir de gülü-

nemeyecek kazalar var. Bu olaydan sonra

söz ettiğim kazanın olduğu yerde Şehit-

ler Anıtı adıyla büyük bir anıt yaptırdık,

zaman içinde de tedbirlerimizi çok daha

sıkılaştırdık. Bundan sonra özellikle boru

ve elektrik hattı araması konusuna büyük

önem verdik.

Ümit Özdemir, emniyet tedbirlerine ön-

celik vererek çalışmanın, çaba göstererek

edinilmesi, öğrenilmesi ve özümsenmesi

gereken bir “kültür” olduğuna dikkat çe-

kiyor. Tekfen’in son yıllarda ardı ardına

kırdığı kazasızlık rekorları, bu alanda çok

apımı sırasında 110 milyon

metreküp hafriyatın yapıldığı, 2

milyon metreküpten fazla betonun

döküldüğü, 5,2 km’lik viyadük

ve 5,4 km’lik tünel inşaatının

gerçekleştirildiği TAG Otoyolu

projesi, gerçek anlamıyla dün-

ya çapında bir mega projeydi.

Tekfenli yöneticiler, inşaat halin-

deki Atatürk Viyadüğü’nün önün-

de (soldan sağa): Ümit Özdemir,

Semih Bilgin, Murat Gigin, Necati

Akçağlılar ve Ayhan Sarıoğlu.

Y