Table of Contents Table of Contents
Previous Page  168 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 168 / 285 Next Page
Page Background

167

risi depolama tankları (1979-1983) ve

off-

side

üniteleri (1980-1986), Riyad Yüksek

Nokta Terminali (1980-1983), 14 adet tra-

fo merkezi ve İskenderun-Divriği Demir-

yolu Sinyalizasyon Sistemi (1983-1990) gi-

bi projeler, toplamda yaklaşık 350 milyon

dolarlık bedelle Tekfen İnşaat ve Tesisat

A.Ş.’nin gelirleri arasında oldukça önemli

bir yer tutuyordu. Ancak bu döneme dam-

gasını vuran esas projeler, yurtiçinde ve

yurtdışında gerçekleştirilen petrol ve su

iletim hatlarıydı.

Söz konusu dönem içinde gerçekleştirilen

büyük çaplı boru hattı projeleri yaklaşık

378 milyon dolarlık bir iş hacmi yaratma-

sının dışında, Tekfen adının bu alanda pe-

kişmesi açısından da son derece önemliy-

di. Tekfen’in yurtdışına açılma süreciyle de

paralel giden dört boru hattı projesinden

üçü Suudi Arabistan’da gerçekleştirilmişti

ve su iletimiyle ilgiliydi. Bunlardan Asir ve

Cubail-Riyad projeleri arıtılmış deniz su-

yunu yerleşim bölgelerine taşımayı amaçlı-

yordu. Taif kentinde gerçekleştirilen proje

ise, temiz su tesisatının yanı sıra kanalizas-

yon ve yağmur suyu sistemlerinin inşasını

da içeriyordu.

Ama tüm bu projeler arasında, rakamsal

olarak değilse bile, hem Tekfen’in boru

hattı işinde kendi başına hareket edebilme

yeterliliğini sınaması, hem de firmayı II.

Irak hattına hazırlaması bakımından belki

de en önemlisi, 1983-1986 yılları arasın-

da gerçekleştirilen Yumurtalık-Kırıkkale

Ham Petrol Boru Hattı idi.

rak ve İran arasında 1980 yı-

lında patlak veren savaş, Irak-Tür-

kiye Petrol Boru Hattı’nın stratejik

önemini bir kat daha artırmış ve

mevcut hatta ek olarak ikinci bir

hat daha inşa edilmesine karar ve-

rilmişti. Tekfen’in Saipem ve Kut-

lutaş firmalarıyla birlikte üstlendiği

bu proje, şirket tarihinin önemli

dönüm noktalarından biriydi.

Solda, Necati Akçağlılar Irak-Tür-

kiye Petrol Boru Hattı’nın ikinci

kısım anlaşmasını imzalarken.

I