

92
vesinde gerçekleştirilmiş bir döviz
kredisi olması ve yine ilk kez gayri-
nakdi bir kredinin konsorsiyum ba-
zına oturtulmuş olmasıydı. Anadolu
Bankası, Arap-Türk Bankası, Bank
of Bahrain and Kuwait, Banque In-
dosuez, Manufacturers Hanover,
Türk Dış Ticaret Bankası ve Türkiye
Tütüncüler Bankası’nın katılımıyla
sağlanan sendikasyon kredisi, vade-
li ve vadesiz ithal akreditifleri açılışı
ve bu akreditiflerin finansmanı için
kullanılacaktı.
31
Toros Terminali, 1990 yılında ta-
mamlanarak hizmete girdi. Çok
amaçlı olarak tasarlanan iskele yılda
17 milyon ton katı ve sıvı yük elleçle-
me kapasitesi sunuyordu. Terminal,
günde 14 bin ton yükleme, 15.000
ton boşaltma, 20 bin ton torbalama,
151 bin metreküp sıvı yük depola-
ma, 240 bin tonu kapalı ve 760 bin
tonu açık olmak üzere toplam 1 mil-
yon ton da katı yük depolama kapa-
sitesi sunuyordu. 1.600 metrelik is-
kele boyunca 800 ton/saat yükleme,
600 ton/saat ve 800 ton/saat boşalt-
ma kapasiteli konveyör hatları bulu-
nuyordu. 5 adet rıhtıma sahip olan
yeni iskeleye 110.000 DWT’a kadar
2 adet, 40.000 DWT’a kadar 2 adet
ve 3.000 DWT’a kadar da 1 adet ol-
mak üzere toplam 5 adet gemi aynı
anda bağlanabiliyordu. Panamax ve
Cape tipi gemilerle Ro-Ro’lara ya-
naşma olanağı sunan terminalin, sa-
hip olduğu donanım ve kapasite iti-
bariyle, ancak Atlantik kıyılarındaki
dünyanın en gelişmiş terminalleri
ile kıyaslanabileceği belirtiliyordu.
32
1990 yılında tamamlanan
Toros Terminali’nin 1.600
metre uzunluğundaki iskelesi
3.000 DW tondan 100.000 DW
tona kadar 5 adet geminin
aynı anda bağlanabilmesine
olanak veriyordu. Çok amaçlı
olarak tasarlanan iskele
yılda 17 milyon ton katı ve
sıvı yük elleçleme kapasitesi
sunuyordu. Terminal ayrıca
154 bin ton sıvı ve 1 milyon
ton katı yük depolama
kapasitesine sahipti.