Previous Page  92 / 162 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 92 / 162 Next Page
Page Background

92

vesinde gerçekleştirilmiş bir döviz

kredisi olması ve yine ilk kez gayri-

nakdi bir kredinin konsorsiyum ba-

zına oturtulmuş olmasıydı. Anadolu

Bankası, Arap-Türk Bankası, Bank

of Bahrain and Kuwait, Banque In-

dosuez, Manufacturers Hanover,

Türk Dış Ticaret Bankası ve Türkiye

Tütüncüler Bankası’nın katılımıyla

sağlanan sendikasyon kredisi, vade-

li ve vadesiz ithal akreditifleri açılışı

ve bu akreditiflerin finansmanı için

kullanılacaktı.

31

Toros Terminali, 1990 yılında ta-

mamlanarak hizmete girdi. Çok

amaçlı olarak tasarlanan iskele yılda

17 milyon ton katı ve sıvı yük elleçle-

me kapasitesi sunuyordu. Terminal,

günde 14 bin ton yükleme, 15.000

ton boşaltma, 20 bin ton torbalama,

151 bin metreküp sıvı yük depola-

ma, 240 bin tonu kapalı ve 760 bin

tonu açık olmak üzere toplam 1 mil-

yon ton da katı yük depolama kapa-

sitesi sunuyordu. 1.600 metrelik is-

kele boyunca 800 ton/saat yükleme,

600 ton/saat ve 800 ton/saat boşalt-

ma kapasiteli konveyör hatları bulu-

nuyordu. 5 adet rıhtıma sahip olan

yeni iskeleye 110.000 DWT’a kadar

2 adet, 40.000 DWT’a kadar 2 adet

ve 3.000 DWT’a kadar da 1 adet ol-

mak üzere toplam 5 adet gemi aynı

anda bağlanabiliyordu. Panamax ve

Cape tipi gemilerle Ro-Ro’lara ya-

naşma olanağı sunan terminalin, sa-

hip olduğu donanım ve kapasite iti-

bariyle, ancak Atlantik kıyılarındaki

dünyanın en gelişmiş terminalleri

ile kıyaslanabileceği belirtiliyordu.

32

1990 yılında tamamlanan

Toros Terminali’nin 1.600

metre uzunluğundaki iskelesi

3.000 DW tondan 100.000 DW

tona kadar 5 adet geminin

aynı anda bağlanabilmesine

olanak veriyordu. Çok amaçlı

olarak tasarlanan iskele

yılda 17 milyon ton katı ve

sıvı yük elleçleme kapasitesi

sunuyordu. Terminal ayrıca

154 bin ton sıvı ve 1 milyon

ton katı yük depolama

kapasitesine sahipti.