Previous Page  48 / 162 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 162 Next Page
Page Background

48

yaklaşmışken ciddi bir zaman kay-

bına neden olacaktı. Bunun üzeri-

ne hem zamandan kazanmak, hem

de daha ucuza mal etmek amacıy-

la, iskele üzerindeki vincin çelik ya-

pısının Ceyhan’da, BOTAŞ sahası-

nın içinde bulunan küçük çelik atöl-

yesinde yapılmasına karar verildi.

Tekfen’in daha önce böyle bir tecrü-

beye sahip olmamasının eksikliğini

ise, Erhan Öner’in öğrencilik yılla-

rında Hollanda’da iki kez staj yaptığı

vinç fabrikasından tanıdığı ve daha

sonra BOTAŞ iskelesinin yapımında

birlikte çalıştığı Mr. Spronk adlı us-

tabaşı giderecekti.

Mevcut şartlar düşünüldüğünde,

çok az kişi ve oldukça mütevazı bir

bütçeyle tamamlanan iskele, Ümit

Özdemir’e göre, Tekfen’e özgü di-

siplinli ve çözüm odaklı çalışma tar-

zının tipik bir örneğiydi:

O dönemde oturuyorduk, proje-

yi çiziyorduk, ertesi gün çeliği-

ni imal ettirip, kaynattırıp başın-

da duruyor, sonra da gidip mon-

te ettiriyorduk. Biz o iskeleleri

öyle kadrolarla yaptık ki, şimdi

onun on misli kadroyla ancak bi-

ter. Çünkü o zaman çok pratik bir

şekilde ilerliyorduk. Mesela kazık

yanlış çakıldı. Ne olacak? Bir gece-

de oturup hesabını yapıyor, öbür

kazığı ona göre çakıyorduk. Öyle-

ce rekor sürelerde bitirdik o işleri.

NİHAT GÖKYİĞİT

Tekfen Holding Kurucu Ortağı

Gübre işinin başını Necati kardeşimiz çekti. Esin Hanım’ı da, Erhan Bey’i de bu işe

koyan, sevkeden o. Mesela fabrika teçhizatını getiren gemi battığı zaman hiç telaşa

kapılmadı. Çok iyi hatırlıyorum, “Altından kalkarız,” dedi. Biz de ona hep destek ver-

dik. Zaten biz büyük konulara her zaman ittifakla karar verirdik. O gün eğer kararda

tam rahat değilsek, “Tekrar bir bakalım,” derdik, biraz ertelerdik kararları. Ama güb-

rede o kararları kolay aldık, Ege Gübre’deki anlaşmazlıktan sonra “Biz de kendi üre-

timimiz için üzerimize düşeni Toros markası ile yapmaya çalışırız,” dedik. Üçümüz de

ittifakla projeye destek olduk.

Toros iskelesinin, gübre

hammaddesi temini ve

mamul ürün taşınmasının

yanında başka malların

ihracatında da kullanılması

planlandığından tasarımı

ona göre gerçekleştirilmişti.

1983 yılında, kimyevi madde

ve petrol ürünlerine yönelik

terminal hizmetlerinin

altyapısını oluşturacak

şekilde, iskeleyle bağlantılı

bir tank çiftliğininin de

inşasına başlandı.