Table of Contents Table of Contents
Previous Page  192 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 192 / 285 Next Page
Page Background

191

iş alan ilk firmalardan biri de Tekfen’di.

Daha önce hiçbir yurtdışı tecrübesi olma-

masına karşın çoğunluğunu Amerikan şir-

ketlerinin oluşturduğu bir konsorsiyumda

yer alması, Tekfen’in Kuveyt’teki otoyol

projesine zorlanmadan kabul edilmesi-

ni sağlamıştı. Ancak Murat Gigin’e göre,

projenin yabancı ortakları arasında işin

henüz başındayken çıkan anlaşmazlıklar,

projeyi süre olarak sıkıntıya soktuğu gibi,

Tekfen’in omuzlarına da beklediğinden da-

ha fazla yük binmesine yol açacaktı:

Bu tarihlerde Tekfen henüz büyükçe bir

taşerondu. Benim yurtdışında çalışmışlı-

ğım vardı, ama Anglosakson ve Franko-

fon tecrübesinin çok dışındaydı Amerika-

lılarla çalışmak. Düşündüklerini söylü-

yorlardı; hiçbir kibarlık endişeleri yoktu;

ilişkiler kolay değildi, sıkıntılıydı. İşin ilk

başlarında şantiyede bir karışıklık vardı;

kimin ne yapacağı belli değildi. Bir ara-

da çalışmamış dört müteahhit, ilk defa

yurtdışında böyle bir iş yapıyordu. Diğer

iki ortak, Sangamo’nun dışında, birkaç

adam verdiler, onun dışında başka bir

şey vermeyeceklerini söylediler. Bir tane-

si makine gönderdi. Ama olay Alpaslan

Reyhan ile Tekfen’in üzerine kaldı.

Tekfen, programa uygun olarak şantiyeye

büyük miktarda işçi sevk ettiği halde, Ku-

veyt hükümeti yer teslimi yapamadığından

gelen işçiler atıl vaziyette bekletiliyordu.

İşçiler gelip kampta kalıyordu; odalarda,

kampta büyük problemler vardı. Güya

Türk işçisini biz yönetecektik, ama kamp

idaresini bilmiyorduk. Dolayısıyla be-

nim oradaki rolüm tercümanlıktan kamp

amirliğine, hatta ölçü yapacak kimse ol-

madığından alet operatörlüğüne kadar

uzanıyordu. Yine de genç bir mühendis

için büyük bir şanstı bu; koyun olmayan

yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler,

böyle bir olaydı.

Aylar geçtiği halde işe bir türlü başlana-

maması, müteahhitlerle Kuveyt hükü-

meti arasında da gerginliğe yol açmıştı.

Sangamo’nun Kuveyt’e proje yöneticisi

olarak atanan genel müdürünün belediye

ile münakaşalı bir görüşmeden geri döner-

uveyt’teki 10 km uzunluğun-

daki Fahaheel Otoyolu, Tekfen’in

yurtdışında gerçekleştirdiği ilk

proje olarak özel bir öneme sahip-

tir. Özellikle 1980 sonrasında

Tekfen’in Ortadoğu ülkelerinde

imzaladığı çok sayıda anlaşma,

şirketin dışa açılımında bir basa-

mak görevi görmüştür.

Solda, otoyol olmadan önceki

haliyle Fahaheel Caddesi.

Üstte, projede Tekfen’i temsil

etmek üzere Kuveyt’e atanan

Murat Gigin, köprü inşaatını de-

netlerken.

K