Table of Contents Table of Contents
Previous Page  17 / 285 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 285 Next Page
Page Background

16

anılarının bir kısmını bu kulüplerde ge-

çirdikleri zamanlar oluşturacaktı. Feyyaz

Berker’in daha sonraki öğrencilik yıllarına

damgasını vuracak olan spor sevgisinin kö-

kenini, belki de bu yıllarda aramak yanlış

olmayacaktır.

Feyyaz Berker, Tarsus Amerikan Koleji’nde

iki sene okudu. O sıralarda siyasetle ilgi-

lenmeye başlayan babası, 1939’daki VI.

Dönem seçimlerinde İçel milletvekili olun-

ca, o da ailesiyle birlikte Ankara’ya taşın-

dı. Seçimler mart ayında yapılmış, Meclis

çalışmalarına 3 Nisan 1939’da başlamıştı.

Berker, o yazı Ankara’da geçirdi. Ancak

yeni bir okul bulmak gerekiyordu. Sonun-

da, Tarsus’ta yarım kalan İngilizce tedri-

satına devam edebilmesi için, ailesi onu

İstanbul’da Robert Kolej’e göndermeye

karar verdi. Böylece, 1939 sonbaharında,

Feyyaz Berker’in yaşamında çok özel bir

yere sahip olduğunu söylediği “kolej yılla-

rı” başladı.

İstanbul, o sırada henüz 14 yaşında olan

Feyyaz Berker için tümüyle yeni bir muhit-

ti. Her ne kadar Milli Mücadele yıllarında

İsmet İnönü’nün yaveri olan ve sonradan

ünlü Ömür firmasını kurarak yoğurt işine

giren aile dostu Fikret Yüzatlı İstanbul’da,

üstelik Robert Kolej’in hayli yakınında

oturuyorsa da, Feyyaz Berker okula yatılı

olarak kaydettirildi. Feyyaz Berker, o gün-

lerin deyimiyle “leyli”, yani yatılı olmasını

bugün “ayrıcalıklı” bir durum olarak de-

ğerlendiriyor; çünkü yatılı olmak, ona göre

kendisini okula daha sıkı bir biçimde bağ-

lamış, kolej bir bakıma evi olup hayatını

biçimlendirmişti.

Feyyaz Berker’in yaşamını biçimlendiren

Robert Kolej yılları, aynı zamanda önemli

gelişmelere sahne olan ve Türkiye’nin be-

lirli bir dönemine damgasını vuran savaş

yıllarıydı. Almanya’nın 1 Eylül 1939’da

Polonya’yı işgal etmesi üzerine II. Dünya

Savaşı patlak verdiğinde, İstanbul’daki

Amerikan kolejleri 1939-1940 akademik

yılını açmaya hazırlanıyordu. Savaşın yö-

nünü ve ulaşacağı büyüklüğü kestirmek

henüz pek mümkün değildi. Ancak Türki-

ye, 1939 boyunca Avrupa’da meydana ge-

obert Kolej’deki yılları, Fey-

yaz Berker’in kendi ifadesiyle

geleceğini biçimlendirmede çok

önemli bir rol oynadı. II. Dünya

Savaşı nedeniyle yaşanan türlü

sıkıntılar okuldaki hayatı olumsuz

etkilese de, Berker’in öğrenci

olduğu 1939-1946 yılları arasında

öğretim aksamaksızın sürdürüldü.

Öğrenimini mühendislik alanında

sürdürmeye karar veren Feyyaz

Berker (sağda ortada), inşaat,

makine ve elektrik gibi üç seçenek

arasından, o yıllardaki en “popü-

ler” branş olduğu gerekçesiyle

“inşaat” mühendisliğini seçti.

R