Previous Page  23 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 40 Next Page
Page Background

23

g

UMUT ZİYAN (MEKANİK İŞLERDEN SORUMLU ŞANTİYE ŞEFİ)

“2014’te 3 büyük shutdown gerçekleşecek”

Tekfen’e 2006 yılında Kazakistan’da katılan Umut Ziyan,

daha sonra Rabigh ve Maaden (Suudi Arabistan) ile Türkmenis-

tan projelerinde çeşitli görevlerde bulunmuş. Yaklaşık bir yıldır

BTC projesinde çalışan Ziyan, bu projede yer almayı istemesinin

en önemli nedeninin yıllar sonra yeniden ailesiyle beraber yaşa-

yabilmek olduğunu söylüyor:

Evlendiğim zaman ben Maaden projesinde çalışıyordum.

Nikâha ancak 7 gün kala Türkiye’ye gelebildim. Hiçbir hazırlığım

yoktu. Evlendikten 15 gün sonra da Türkmenistan’a gitmek zo-

runda kaldım, çünkü işimin başında olmam gerekiyordu. Eşim

ilkokul öğretmeni olduğu için onu yanımda götüremedim. Önce-

leri çok rahatsız oldu bu durumdan. Yeni evli bir çift için elbette

çok zor. Ama şimdi Adana’da olduğum için ikimiz de çok mutlu-

yuz. Bu proje bizim için çok iyi oldu. Evlendikten üç sene sonra

bu proje sayesinde, aile olmanın ne demek olduğunu öğrendik.

Mekanik işler olarak BTC projesi kapsamındaki sorumlukları-

mızı iki ana iş kaleminde değerlendirebiliriz. Birincisi, boru hattı

boyunca çeşitli bölgelerde meydana gelen toprak kaymalarından

dolayı ihtiyaç duyulan yeni boru hatlarının inşası, montajı ve

bunların canlı boru hattına bağlantısını sağlamak. İkincisi ise hat

boyunca yer alan istasyonlarda ve Ceyhan Terminali’nde modi-

fikasyon ve yenileme çalışmalarını gerçekleştirmek. Bu amaçla

BTC firmasının belirlediği 36 veya 48 saatlik shutdown’lar yapı-

larak petrol akışı durduruluyor ve biz hatta müdahale ediyoruz.

Bunun hazırlıklarını tabii biz önceden yapmış oluyoruz. Belirle-

nen süre zarfında çalışmayı tamamlayıp idareye teslim ediyoruz.

2014 yılında mekanik işler olarak zor bir dönem bizi bekli-

yor. Mayıs, Ağustos ve Ekim aylarında, toplam 6 istasyonda 3

büyük shutdown gerçekleştireceğiz. Bunlardan sonuncusu, as-

lında 2015 yılında planlanan işlerin önünü açmak için yapılıyor.

Ayrıca, Erzurum’da yapmış olduğumuz gibi, Kadirli’de yeni bir

boru hattı işimiz var.

“En büyük başarımız”

BTC projesinde en büyük başarılarımızdan biri de, Erzurum’da

yaptığımız yeni boru hattının, canlı hatta bağlanması işiydi. Ku-

rulan yeni hattın 48 saat içinde devreye sokulması gerekiyordu.

80 kişilik çok büyük bir ekip kuruldu ve 48 saat süresi olan iş

24 saat gibi çok kısa bir zamanda bitirildi. Çok iyi bir planlama

yapıldı, gece ve gündüz vardiyaları olarak ekip ikiye bölündü,

herkes seferber oldu, yemekler orada yenildi, aşçısından şoförü-

ne herkes çok büyük bir özveriyle çalıştı ve çok hızlı bir şekilde

iş teslim edildi.

Stres stres stres!

Bizim shutdown’larımız üç aşamadan oluşuyor. Hazır-

lık, shutdown ve teslim aşamaları. Geçen sene yaptığımız bir

shutdown’da hazırlıklar çok yoğun geçmişti. İş çok zorluydu.

İş kalemleri sayısı çok fazlaydı. Bütün hazırlıkları üç gün gibi

kısa bir sürede tamamladık. Azerbaycan petrol vermeyi kestik-

ten sonra bir bekleyiş süresi vardır, petrolün boşalması için hat

üzerinde. Bu çok ciddi bir iş. Hat bize teslim edildikten sonra işe

koyulduk. Tabii stres had safhada o sırada.

İşe başladıktan 30-40 dakika kadar sonra operasyon müdü-

rü geldi ve işi durdurmamızı istedi. Biz işin yoğunluğundan ne

olduğunun farkında değiliz tabii. Sonradan öğrendik ki Ceyhan

Terminali’nden gelen itfaiye ekibindeki bir arkadaşımız ne yazık

ki kalp krizi geçirmiş. Bulunduğumuz lokasyon da Sivas’a yak-

laşık bir saat mesafedeydi. Ambulans sahadan çıktığı için çalış-

maları durdurmak zorunda kaldılar. Bir bekleme sürecine girdik.

İkinci bir ambulans olmadığı için işe tekrar başlayabilmemiz için

onun geri gelmesi gerekiyordu. Yaklaşık 2,5 saat sonra mutlu

haber geldi. Rahatsızlanan arkadaşımızın durumunun iyi oldu-

ğunu öğrendik. Onun sevinciyle beraber, ambulansın gelmesiyle

işimize geri döndük. Zamanımız çok kısalmıştı tabii, ama zor da

olsa belirlenen süre içerisinde shutdown’ı tamamlayıp işi teslim

ettik.