

19
g
HASAN GEDİK (PROJE MÜDÜRÜ)
“Bizim projede kimsenin sıkılmaya vakti olmaz!”
2003 yılında BTC projesiyle Tekfen ailesine katılan Hasan
Gedik, Ceyhan’da inşa edilen terminalde şantiyeden son ayrılan
kişi olmuş. Gedik, BTC Boru Hattı Tamir Hizmetleri Projesi’nde
2007-2009 yılları arasında Proje Müdürü olarak görev yapan rah-
metli Hasan Gürtay’ın, bu proje üzerinde en çok emeği olan kişi-
lerden biri olduğunu söylüyor:
Rahmetli Hasan Gürtay, burada ilk işlerin alınması ve işve-
renle sağlam ilişkilerin kurulması aşamasında büyük emek sarf
etmiş ve şu andaki çalışma sistemimizin temelini kurmuş olan
ağabeyimizdi. Biz de kendisinden bize kalan mirası, kurmuş ol-
duğu sevgi ve insan odaklı çalışma düzenini devam ettirmeye
çalışıyoruz.
Ben 2003-2007 arasında Ceyhan Deniz Terminali’nde çalış-
tım. O saha kapandığı sırada BTC’nin ilave inşaat ihtiyaçları
ortaya çıktı. O arada BTC, tüm hatta çalışan 4-5 müteahhitten
en iyi çalıştığı firma olarak Tekfen’i seçmişti. Bize Erzincan ve
Posof’ta iki ufak iş verdi. Toplam 2 milyon dolarlık bir iş ola-
rak başladı ve zamanla katlanarak 2013 sonu itibariyle 150 mil-
yon dolara yaklaştı. İki saha olarak başladığımız proje, 2-3 sene
sonra 16 sahaya kadar çıktı. Bizim projenin zorluklarından biri,
iş programlarımızın çok uzun zamanlı olmaması. En uzun altı
aylık, bir yıllık projeler alıyoruz. Buna bağlı olarak da açtığımız
şantiye adetleri zaman zaman değişebiliyor. Bunu 1.071 kilo-
metrelik boru hattı üzerinde başarabilmek için esnek bir çalışma
sistemi kurduk. Belli bir çekirdek kadroyu hazır tutuyoruz. Aşırı
yüklenme durumlarında ise Tekfen’in büyüklüğünden faydala-
nıyor, diğer şantiyelerden destek alabiliyoruz. Duraksamalarda
da personelimiz geçici süreyle diğer şantiyelerde çalışabiliyor.
Gerçi son iki senedir pikte çalışıyoruz. Pikteki kadromuz, taşe-
ronlar hariç, 100 kişi oluyor.
Geniş bir coğrafyada çalıştığımız için bizde kimsenin yeri
sabit değildir. Herkes bavulu hazır bir şekilde çalışır. İş gereği,
o anda Sivas’ta bulunan birine ertesi gün Posof’ta, birkaç gün
sonra da Ceyhan’da ihtiyaç duyulabilir. Onun için arkadaşlara,
“Kimsenin bizim projede sıkılmaya vakti olmaz!” diye takılırım.
“Tamir işi deyip geçmeyin”
Bizim projenin adı “BTC Boru Hattı Tamir Hizmetleri”. Ama
tamir hizmeti deyip geçmemek lazım. Yaptığımız işler, boru
hattının koskoca Ceyhan nehrinden geçiş güzergâhını değiş-
tirmekten, yeni vana istasyonu kurmaya kadar çok farklı işleri
kapsıyor. 2013 sonunda yaptığımız 3 yıllık ek kontratla, işleri-
mizin 2016 sonuna kadar daha planlı bir şekilde devam etme-
sini bekliyoruz. Bu kapsamda aldığımız işlerden bir tanesi, blok
vana istasyonlarının güçlendirilmesi. Ayrıca 1 kilometrelik boru
güzergâhının değiştirilmesi işi de var. Bunların ikisi, bu seneki iş-
lerimizin yüzde 70’ini kapsayacak çapta işler. 2014’te yapılacak
işlerin yüzde 80-90’ını biliyoruz, ama 2015-2016 işleri henüz tam
olarak belli olmadı.
BTC Boru Hattı’nda ilk olarak DRA (Drag Reducing Agent -
Sürtünme Azaltıcı Madde) projesini uyguladık. Çok güzel bir pro-
jeydi. Boru hattına çok küçük bir malzeme enjekte ederek, petro-
lün yüzde 20 daha hızlı akmasını sağlıyorsunuz. Tabii çok büyük
bir rakam bu. Yaptığımız yatırım, toplam yatırımın binde biri bile
değildi belki, ama bir anda kazancınızı yüzde 20 artırıyorsunuz.
Boru hattı üzerinde pompa istasyonları var. Bu istasyonların ol-
duğu noktalara ilave binalar yaptık, malzemeyi stoklamak ama-
cıyla. Burada stoklanan malzeme, boru hattına enjekte edildi.
1.071 km üzerinde toplam 6 noktada bu işlem yapıldı.
İşverenle sağlam ilişkiler
Bu altı yıl boyunca idareyle belirli anlaşmalar yaptık. Arada
sırada idarenin başkalarından teklif aldığı da oldu. Hatta bizimle
uzun soluklu bir anlaşması olmasına rağmen, arada bazı işleri
başka firmalara verdi. Fakat bu iki kez oldu ve ikisinde de işi on-
lardan alıp tekrar bize verdiler. Birisi 6 kilometrelik bir elektrik
hattıydı. 2.800 rakımda, kışın, kablo çekme işi. Taşeron 2 ayda
işin sadece yüzde 5’ini yapmışken, biz 2,5 ay içinde işin tama-
mını bitirdik. İkincisi de kritik bir shutdown işiydi. İşi ikiye bölüp
birini bize, diğerini de başka bir firmaya verdiler. Orada da biz
vaktinde bitirdik, diğer firma ise benzer bir iş yapmasına rağmen
yüzde 30’unu ancak bitirebildi. Bitirilmeyen kısmı için iki ay son-
ra tekrar bir duruş yapıldı ve o iş bu sefer bize verildi.