

20
DOSYA
g
TAYLAN CİHAN BUYUN (MALİ VE İDARİ İŞLER ŞEFİ)
Türkiye’de bir yurtdışı şantiyesi
Tekfen’de çalışmaya 2007 yılında BTC projesiyle başlayan
Taylan Buyun, bugüne kadar bu proje nedeniyle Posof, Kars, Er-
zurum, Erzincan, Sivas, Kadirli ve Ceyhan’da olmak üzere epey
şantiye gezmiş. Daha sonra ise projenin büyümesiyle, merkez
ofisi olarak kullanılan Ceyhan Çelik Fabrikası’na geçmiş:
Mali ve İdari İşler Şefi olarak bütün şantiyelerden gelen fatu-
raların Oracle muhasebe sistemine giriş ve ödeme işlemlerinin
yapılmasını sağlıyorum en başta. Bana bağlı olarak çalışan per-
sonele yardımcı olarak işlerimize daha fazla işlerlik kazandır-
maya çalışıyorum. Türkiye’de iş yapmamıza rağmen, bir yurtdışı
projesi gibi evinden yüzlerce kilometre uzakta, 2 bin metre yük-
seklikte zorlu hava ve doğa şartlarında çalışan personelimiz için
ev ortamını aratmayacak otel ve restoranlarla anlaşma yaparak,
motivasyonlarını en üst düzeyde tutmaya çalışıyorum. Yalnızca
personelin işle ilgili sorunlarını değil, özel hayatlarındaki sıkın-
tılarını da dinliyor ve çözüm üretmeye, onlara yardımcı olmaya
gayret ediyorum.
Azerbaycan’dan başlayıp Türkiye’nin birçok bölgesinden ge-
çen, bin kilometreden fazla uzunluğa sahip bir boru hattı üze-
rinde çalışıyoruz. Aynı anda 16 farklı noktada şantiyemiz faali-
yet gösterebiliyor. Yeri geliyor gece gündüz çalışıyor, bir şekilde
işlerimizi eksiksiz yürütebilmek için elimizden geleni yapıyoruz.
Yaptığımız iş çok zor olmasına rağmen, aile ortamı içinde çalışı-
yor olmak elbette büyük güç ve moral veriyor. Yaşamımızın bü-
yük bir kısmı işyerinde, çalışma arkadaşlarımızla geçiyor. Hatta
ailemizden fazla iş arkadaşlarımızla görüşüyoruz. Bu kadar va-
kit geçirdiğimiz kişilerle ilişkilerin sağlam olması hem çalışma
ortamı, hem de işlerin görülmesi için çok önemli.
“İş güvenliği konusunda son derece hassasız”
Projenin başında 8 bordrolu personelimiz vardı, şimdi ise 88
personelimiz var. Hepsinin nerede olduğunu, ne durumda ol-
duğunu çok iyi biliyorum. Tabii şantiyelerimiz bu kadar dağınık
olunca, çoğu zaman telefon veya e-maille haberleşmek zorunda
kalıyoruz. Mesela proje müdürüm bana mail atıyor, “KP-105’teki
şantiyemizi açacağız.” 1.071 kilometrelik boru hattının her bir ki-
lometresi, KP-1’den başlayarak KP-1.071’e kadar adlandırılıyor.
Yani KP-105, boru hattının 105. kilometresi demek. Bilgi bana
geldiğinde hemen araç ve şoför organizasyonumu yapıyorum.
Hem iş güvenliği konusunda son derece hassas davrandığımız,
hem de çok büyük bir çalışma alanımız olduğu için personelimiz
yolda uzun zaman geçirebiliyor. Tüm araçlarımızı uydudan ta-
kip ediyoruz. Araçlarımızda mutlaka hız kontrolü uyguluyoruz.
Ulaştırma memuru günlük olarak bana rapor gönderiyor.
Burada insana verilen değer ve saygı ön planda. Bu çok büyük
bir avantaj. Ben bile araç kullanırken, Tekfen’e girmeden önce,
bilinçsizce kullanıyormuşum. Aldığım ileri sürüş teknikleri eğiti-
mi sayesinde şimdi çok daha güvenli araç kullanıyorum. Bu eği-
timleri, araç kullanacak personelimiz için standart hale getirdik.
Devleşen bir proje
Projemiz henüz 3 aylıkken 8 personelimiz vardı ve proje de-
ğeri de 2 milyon dolardı. Bunu öğrenen, yurtdışındaki diğer proje
yöneticileri, “2 milyon dolar mı! Bizim bir vincimiz var, 3 milyon
dolar,” diye takılıyorlardı bize. Projemizin büyüyeceğini elbet
tahmin ediyorduk, ama bu kadar olacağını kimse tahmin ede-
memişti. Yaptığımız iş 2013 sonu itibariyle 146 milyon dolarlık
bir büyüklüğe erişti. Yeni yaptığımız kontratla 136 milyon dolar
daha eklenecek.