Previous Page  28 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 40 Next Page
Page Background

28

DOSYA

g

ELİF TANRIÖVER BAĞDATLI (SEÇ SÜPERVIZÖRÜ)

“15 yıllık iş hayatımda Tekfen bir istisna”

BTC projesiyle tanışıklığı hattın yeni inşa edildiği döneme

kadar uzanan Elif Bağdatlı, son 5 yıldır Tekfen’de SEÇ Müdürü

olarak çalışıyor. Bağdatlı, iş güvenliğinin Tekfen’de bir kültür

olduğunu ve bu durumun kendisini mutlu ettiğini söylüyor:

Tekfen’de çalışmaya 2009’un Ekim ayında başladım. O za-

manlar benim için her bakımdan zor bir dönemdi. Hayatım-

da çok fazla değişen vardı; yeni evlenmiştim, doğup büyüdü-

ğüm şehirden taşınmıştım ve yeni bir iş ortamına girmiştim.

Tekfen’le ilk görüştüğümde, Allah rahmet eylesin, Hasan Gür-

tay Bey, “Burası bir aile gibidir,” demişti. Gerçekten de ilk gün-

den itibaren o samimiyeti ve dayanışmayı yaşadım ki, 15 yıllık iş

hayatımda ilk defa böyle bir ortamda çalıştığımı söylemeliyim.

BTC projesinin inşaat fazında BOTAŞ Direktörlük’te 5 sene

çalışmıştım. O bakımdan projeye aşinaydım. Şimdi Tekfen’le

5 sene geçti. İlk zamanlar 6 kişi olan SEÇ ekibimiz şu an koca

bir departman oldu. 1.071 km’lik hattın her noktasında nis-

peten kısa süreli şantiyeler kurup, yakın köylerden aldığımız

düz işçileri eğitip çalıştırıyoruz. Hayatlarında hiç inşaatta ça-

lışmamış kişileri eğitip, yaptığımız işlere adapte etmek cidden

çok emek isteyen bir iş. Bu kişilerin, Tekfen’de çalışırken almış

oldukları sertifikalarla yeni işler bulup, çalışma hayatlarına

devam etmeleri bize ayrı bir mutluluk katıyor.

“Bugüne kadar 973 bin kilometre yol kat etmişiz”

Her yeni şantiyede aynı zorlukları tekrar tekrar yaşıyoruz.

Sene içinde taşıdığımız saha sayısı 30’a yakın. Her yeni sahada

da, daha önce yaşamadığımız farklı sorunlarla karşılaşıyoruz.

Farklı coğrafi koşullar ve farklı kültür yapıları olan sahalar-

da çalışmak bize tecrübe üzerine tecrübe katıyor. 2009 yılın-

dan bu yana 2,5 milyon kayıpsız adam saati ve yaklaşık 1.800

günü tamamlamış bulunuyoruz. Genellikle 2.000-2.500 metre

rakımda çalışıyoruz. Çalıştığımız bölgeler, kışın en ağır geçti-

ği yerler. 60 tonluk kazıcılar bile buzda, karda kayıyor. Ayrıca

ekiplerimiz her gün yaklaşık 400 km yol yapıyorlar. Bugüne ka-

dar toplamda 973 bin km yol kat etmişiz. Bu şartlarda kazasız

işleri tamamlamamız, idare ve proje yönetimimiz tarafından

defalarca takdir edilmiştir. İş güvenliğinde her sene kendimizi

bir üst seviyeye taşıyoruz; ekipteki genç arkadaşlar deneyim

kazanıyorlar. Ekip içinde de üst seviyede bir dayanışma var.

İş güvenliği bir ekip işidir ve ekipteki herkesin inancı ve des-

teği başarıyı getirir. Başta proje yöneticilerimiz ve müdürümüz

olmak üzere, herkesin sonsuz desteğini alıyoruz. Bu anlayış da

bize başarıyı getiriyor. Formenlerimiz ve şoförlerimiz dahil,

tüm Tekfen ve taşeron firma çalışanları iş güvenliği önceliği-

ne inanarak çalışıyorlar. İş güvenliği bir kültürdür ve biz bu

kültürü yaptığımız her işte en üst seviyede uyguluyoruz. Böyle

bir ekipte ve ortamda İş Güvenliği Müdürü olarak çalışmaktan

gerçekten büyük keyif alıyorum.

g

BİLAL TOSUN (KALDIRMA VE YÜKLEME FORMENİ)

“-45’leri gördüğümüz yerlerde çalışıyoruz”

Bilal Tosun, Tekfen bünyesinde çalışmaya 1989 yılında ope-

ratör olarak başlamış. TAG Otoyolu’nda operatör olarak çalışan

Tosun, Atatürk Viyadüğü’nün her cıvatasında emeği olmasın-

dan gururla bahsediyor:

Ben Tekfen’e girdiğimde 23 yaşında, bekâr bir delikanlıydım.

Tekfen’de çalışırken evlendim, şimdi üç çocuk sahibi bir baba-

yım. 1989’da Adıyaman Boru Hattı projesiyle girdim Tekfen’e.

Daha sonra 1990 yılında TAG Otoyolu’na geçtim. Tam 11 sene

burada çalıştım. Herkese nasip olmayacak çok güzel bir projedir.

Sugözü Termik Santralı’nda da bir sene çalıştıktan sonra 2003’te

Ceyhan Terminal projesinde görev aldım. Oradan da, hiç ara ver-

meden, Kaldırma ve Yükleme Formeni olarak, şu anda devam

ettiğimiz BTC Boru Hattı Tamir Projesi’ne geçtim 2007 yılında.

BTC projesinde çalışma standartlarımız çok yüksek. İş sağlığı

ve güvenliğine çok önem veriliyor. Tekfen’in her zaman ön plan-

da tuttuğu bir konudur bu zaten. Sarıkamış’ın en ücra noktasın-

da, Allahuekber Dağları’nın eteklerinde vanalarımız var. Kışın

-45 dereceleri gördüğümüz sahalardır bunlar. Bu zor şartlarda

BVT vanalarının güvenliği için hem kamera sistemi kurulumu,

hem de prekast beton inşası yapıyoruz. 2,5 metre genişliğinde,

4,3 metre yüksekliğinde, 7,5 ton ağırlığındaki beton blokların

montajını yapıyoruz.

“Aldığımız eğitimler standartlarımızı yükseltti”

Projede alt taşeronlarımız var. Fakat Tekfen’in belirlediği eği-

timleri almadan kimse işe başlayamaz burada. İnsanların yattığı

yerden yediğine, içtiğine kadar Tekfen sorumlu olduğu için, ta-

şeronların da standardı çok yüksektir zaten. Bizim eğitimimiz ve

tecrübemiz olmasına rağmen, bu projeyle beraber BP’nin belirle-

diği firmalardan birçok konuda eğitim aldık. Bunlar bizim stan-

dardımızı daha da yükseltti. Örneğin ücra, telefonun çekmediği

bir yerde arabanın arıza yapması olasılığına karşı 24 saat yetecek

mazotumuz ve erzakımız vardır araçlarımızda. Görev yaptığımız

yer çok sert iklime sahip bir bölge. Kışın, ağır şartlarda, -45’ler-

de yüzümüzün bir yanı donardı, diğer yanını dönerdik. Ancak

Tekfen’in sağladığı imkânlarla bitirilebilirdi böyle zor bir proje.