Previous Page  27 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 27 / 36 Next Page
Page Background

27

lerinin çevrenizde olması önemli. Neyi, kime, ne zaman yaptıracağı-

nızı bildikten sonra işiniz kolaylaşıyor.

Özlem Gündoğdu:

Yılın belli zamanlarına ait belirli işler var. Bun-

lar, yoğunluğu çok fazla olan işler. Örneğin, fotoğraf çekimlerinin

planlanması. Bunlar, öncesi, süreci ve sonrası ile ciddi vakit alan,

konsantrasyon gerektiren şeyler. Çünkü sizin burada sırf fotoğrafçıyı

ayarlamanız, sonrası için de ajansı organize etmeniz yetmiyor. Şan-

tiyeyi organize edeceksiniz, hava şartlarına göre planlama yapacaksı-

nız, programın kusursuz işlemesini sağlayacaksınız. En önemli avan-

tajımız, bu ekibin uzun süredir birlikte çalışıyor olması. Birbirimizi

iyi tanıyoruz ve birbirimizin tecrübelerinden çok faydalanıyoruz.

Didem Ak:

Kurumsal İletişim Departmanı olarak düzenlediğimiz

organizasyonlarda, tanıtım malzemelerine kadar hemen her türlü iş

kişisel değerlendirmeye açık. İç ve dış müşterilerimizi her zaman, her

çalışmada memnun etmek işimizin en zor ve aslında pek de gerçek-

çi olmayan kısmı. Biz, işimizi büyük bir aşkla ele alıyoruz ve gelen

her talebi karşımızdaki kişiyi de mutlu edecek şekilde, standartlara

uygun olarak çözümlemeye odaklanıyoruz. Destek bölümü olduğu-

muzun bilinciyle hareket ediyoruz; müşterilerimizi ve taleplerini

dinliyoruz. Gerçekleştirdiğimiz organizasyonlar ardından aldığımız

teşekkür mesajları, en büyük mutluluğumuz. Tabii herhangi bir orga-

nizasyon, herhangi bir sanatçı, mekân, ışık, ses konusunda herkesin

bir fikri var. Biz bu dönüşlerin önemini biliyor, gelen her düşünceye

ılımlı bakıyoruz. Bazen ders aldığımız konular da oluyor. Çünkü ba-

zen telaş içinde yaratıcılığımızı kaybedebiliyoruz. Biz banka kültü-

rünü, duruşunu her bir çalışanın içine sindirmiş olması gerektiğine

inanıyoruz. Marka itibarı açısından çalışanların inancı çok önemli.

Bizim işimizde olası aksilikler

hem iç hem dış müşteri moti-

vasyonunu etkileyebilir. Biz de

Eurobank Tekfen marka elçileri

olarak kriz anlarında dahi so-

ğukkanlılığımızı kaybetmeden

çözüm üretiyoruz. Mutlu insan-

ların mutlu ortamlar yarattığı-

na inanıyoruz; işimizi keyifle,

eğlenerek yapıyoruz.

Ebru Asal:

İletişim departman-

ları para kazanan değil, para

harcayan departmanlar olduğu

için bazen farklı yaklaşımlara

maruz kalabiliyor. Oysa somut

olarak para kazandırmıyor olsa

bile, dolaylı olarak mutlaka geri

dönüşe katkı sağlıyor.

Geçen yıl nasıl geçti? 2012’de neler yapmayı planlıyorsunuz?

Hakan Sayar:

Bu senenin en temel işlerinden biri olarak bir kurum-

sal film çalışmamız oldu. Bu konuda İZ TV’nin yapım ekibiyle çalıştık.

Tarımsal Sanayi Grubu’nun o kadar geniş bir yelpazede ve coğrafyada

işleri var ki bunların hepsini toparlamak, resmetmek ve o filmi 7-8

dakika içine sıkıştırabilmek ciddi bir çalışmaydı. Ayrıca yine İZ TV ile

birlikte “Toprak Ana” adlı bir belgesel dizisi hazırladık. Baştan sona

konuları ve çekilecek mekânları biz belirledik. Bu bir bilinçlendirme

filmi, bir sosyal sorumluluk projesi. Bunun dışında 30. yıl etkinlik-

leri ve bayi toplantısı zaten birbirine eşdeğer ağırlıkta, ciddi çalışma

gerektiren işlerdi. Şu günlerde finalize ettiğimiz 30. yıl kitabımız var

bir de. “Toprağa Düşen Bereket” adında, Toros’un geçmişine ışık tu-

tan çok önemli bir belgesel niteliğinde. Geçen sene başladığımız, bu

sene geliştirmeye devam ettiğimiz web sitemizi de eklemek isterim.

Sitemizi sürekli güncel tutmak, içeriğini zenginleştirmek konusunda

ciddi biçimde çaba sarf ediyoruz. Bu sene sosyal sorumluluk projele-

rimizin en önemlilerinden biri,

kadınlara yönelik kadın bahçeci

eğitim programımızdı. 2012 yı-

lında Toprak Ana belgeseli yerel

kanallarda yayınlanacak. Ön-

der Çiftçi Projesi, Tarla Günleri

yine gündemimizde olacak. Bu

önemli, çünkü orada ürünleri

bilfiil sahada, tarlada ekiyor-

sunuz, biçiyorsunuz ve zamanı

geldiğinde çiftçilerin sonuçları

kendi gözleriyle görmelerini

sağlıyorsunuz. Genelde bizim

sponsorluk desteği verdiğimiz

faaliyetler ya üniversiteler se-

viyesinde yapılan çalışmalar,

sempozyumlar, çalıştaylar ya

da kadın çiftçiler başta olmak

üzere eğitim çalışmaları. Bir de

çocukların sağlığıyla ilgili projeleri önemsiyoruz.

Özlem Gündoğdu:

2011’e biz bir basın gezisiyle başladık. Fas’ta iki

önemli proje aldık. Onun için Holding Kurumsal İletişim Koordina-

törlüğü ile işbirliği içinde ciddi katılımlı bir basın gezisi yaptık Fas’a.

Çok da güzel geri dönüşler oldu. 2008’de hazırladığımız “Masterpie-

ces” adlı kataloğumuzu yeniliyoruz. Bu yayında bütün önemli eser-

lerimizi tanıtıyoruz. Çok detay bilgi vermeden, fotoğraflarla işin gü-

zelliğini ortaya koyduğumuz bir ürün. Web sitemizi sürekli güncelli-

yoruz. Bir de bir CD-ROM hazırlığımız var. Yeni yılda kurumsal film

projesi gündemde olacak. Yine Kurumsal İletişim’le koordineli ola-

rak hazırlayacağız.

Didem Ak:

2012 yılı için bizim bazı şeyleri öngörmemiz biraz zor.

Bankada hisse satışı söz konusu olduğu için beklemedeyiz. Ama ge-

lişmeleri beklerken hazırlıklı olmak ve zamanı iyi değerlendirebilmek

amacıyla ön araştırmalarımızı yapıyoruz.

Dori Kiss Kalafat:

2011 yılı oldukça sakindi. Bizim her zaman ta-

kip ettiğimiz bir takvimimiz var. O takvime uygun geçti. Yıla, gru-

bun konsolide faaliyet raporu ile başlarız. Bizim için bahar demek

kıdem ödülü ve konser demek. Burs başvuruları Esra’nın takibinde.

Arzu’nun takibinde ise kurumsal kimlikle, internetle ilgili olarak bü-

tün yıla yayılan, günlük olmasa bile haftalık bazda mutlaka yapılma-

sı gereken çalışmalar var. Üç ayda bir yapılan yönetim kurulu toplan-

tıları, üç aylık konsolide finansal raporlar ve basın duyuruları da yıl

boyunca devam eden rutin işlerimiz. 2011’de iz bırakan işlerden biri,

Özlem’in bahsettiği basın gezisiydi. Tabii basın gezisini CEO ve baş-

kan yardımcıları seviyesinde yaptığımız için, katılanlar daha çok eko-

nomi yazarı ağırlıklıydı. Ayrıca yıl içinde, Levent Ofis’in Leed Ser-

tifikası alması vesilesiyle, Kadir Topbaş’ın da katılımıyla bir davet

oldu. Bomonti Apartmanları projesi kapsamında bir “street art” et-

kinliğine iletişim desteği verdik. Kâğıthane inşaatının bitmesi ve ki-

ralamanın başlamasıyla bir basın duyurusu yaptık. Temel atma töre-

nini haber yapmıştık 2009’da; şimdi iki yıl sonra kiralamayı duyur-

duk. Bunlara ilave olarak 2011’de, Tekfen Vakfı’nın destek verdiği

Anadolu’nun Eşsiz Çiçekleri belgeseli tamamlandı. Bunun çoğaltımı,

tasarımı ve basın lansmanı, akabinde İZ TV’de yayını gerçekleşti. Bi-

zim kurucu ortaklarla münasebetimiz çok fazla. Nihat Bey ve Feyyaz

Bey’e çeşitli yayınlarda olsun, etkinliklerde olsun, gezilerde olsun, ya-

pabildiğimiz ölçüde hizmet veriyoruz. Bu yıl üzücü bir olay yaşadık ve

Necati Bey’i kaybettik.

Önümüzdeki sene de 2011’dekine benzer bir takvimle hareket ede-

ceğiz. Bazı uzun soluklu malzemelerimizi, birazcık eskimeleri ya

da kanıksanmaları nedeniyle yenilemeyi düşünüyoruz. Örneğin,

T-Bülten’in tasarımının yenilenmesi gibi. Aynı şekilde web sitemizi

HAKAN SAYAR

Toros Tarım Halkla İlişkiler Müdürü

EBRU ASAL

Toros Tarım Halkla İlişkiler Şefi