

25
Özlem Gündoğdu:
Biz, 2007
veya 2008 yılında kurumsal
kimlik koordinasyon ve takibini
Kalite Departmanı’na aktardık.
Tekfen İnşaat olarak çok fazla
dışarıya açık, ilanlar yayımla-
yan bir şirket değiliz. Bir web
sitemiz var. Kataloğumuz ve
kendimizi tanıtmaya yönelik
ürünlerimiz var. Hepsini müm-
kün olduğunca güncel tutmaya
çalışıyoruz. Bizim işlerimizin
çok büyük bölümü yurtdışında.
Dolayısıyla o ağları kullanarak
iş yapıyoruz. İş Geliştirme De-
partmanı, şirketin iş almadan
önceki ilk basamağı. Bir ihale
söz konusu olduğunda, öncelik-
le bizim departmanımızın ha-
zırladığı ön yeterlilik dosyası verilir. Onun sonrasında şirketler bize
teklif dokümanını gönderir ve iş Teklif Departmanı’na transfer edilir.
Didem Ak:
Biz bankada, bankanın vizyon, misyon ve stratejileri çer-
çevesinde her türlü reklam, tanıtım ve iletişim faaliyetlerini yürütü-
yoruz. 2010 yılı bankada hem altyapı çalışmaları, hem de ürün ve
hizmet gamının oluşturulmasıyla geçti. 2011 yılında esas tanıtım
başladı. İç ve dış iletişim bizim için önemliydi. Ağırlıklı olarak toplan-
tı ve seminer organizasyonları yaptık. Tekfen’in bir ruhu var. Bunu
bankada da çok net hissediyoruz. Banka bugüne kadar çok fazla deği-
şim yaşamış. Halen ekipte Bank Ekspres zamanından kalanlar, Tek-
fen zamanından kalanlar ve Eurobank Tekfen döneminde katılanlar
bir arada çalışıyorlar. Ona rağmen bu ruhu hissediyorsunuz. İç iletişi-
mi güçlendirmek, çalışmaları toplu halde paylaşabilmek için pek çok
etkinlik düzenliyoruz. Bu yıl “Bizden Haberler” diye bir e-bülten çı-
kardık. 3 ayda bir yayınlanan bu bültende, gerçekleştirilen kampan-
yaları, organizasyonları, etkinlikleri, biraz da kültür sanata yer ve-
rerek paylaşıyoruz. Bu sene ayrıca basınla ilişkilerimizi güçlendir-
dik. Çok sayıda röportaj yayınlandı. Hatta öyle ki, Eurobank Tekfen
küçük ölçekli bir banka olmasına rağmen, basında algısı orta ölçekli
bankalar seviyesinde.
Feyza User:
Biz doğal olarak pazarlamayla birlikte çalışıyoruz ve in-
terneti yoğun olarak kullanıyoruz. Pazarlama ve İş Geliştirme bölüm-
leriyle bir arada çalışarak kampanyaların, tanıtım malzemelerinin
hazırlanması konusunda kendilerine destek oluyoruz. Sevdiğimiz iş-
lerden biri de sponsorluklar. Türkiye’nin En Başarılı Turizm Yatırım-
cıları Yarışması’nı, Ekonomist ve Capital dergileriyle birlikte hazırla-
dık. Yine Etiket Sanayicileri Derneği’nin gençlere yönelik düzenledi-
ği bir afiş yarışmasının sponsoru olduk.
Dori Kiss Kalafat:
Holding’de iletişim daha makro bir bakış açısıyla
ve kurum odaklı yürüyor. Tekfen adının, iş hedefleri doğrultusunda
ve bütün paydaşları nezdinde itibarını yönetmekle yükümlü bir bölü-
müz. Sürekli bilgiye ihtiyacı olan ve sürekli bilgileri analiz etmek duru-
munda olan bir departmanız. Biz, birçok etkinlikte topuk eskitiyoruz.
Oradan oraya koşup duruyoruz.
Ama aynı zamanda bir yönetici-
nin konuşma metnini de yazıyo-
ruz. İşimizin görünür kısmı çoğu
zaman topuk eskitme veya süs-
leme işi olduğu için, bazen işimiz
hafife alınabiliyor. Halbuki şöyle
bir sıraladığımda, kurumsal iti-
bar yönetimi bu işin en başında
geliyor ki bu Tekfen’in kurulu-
şundan bu yana olan bir şey.
Örneğin, bir halka arz süreci,
ayrıca lider ya da CEO iletişimi
önemli bir konu. Kriz yönetimi
çok önemli bir kalem. Gündem
yönetimi, bulunduğumuz sana-
yilerde çok çeşitli. Ayrıca tüm
bunlara ek olarak iç iletişim çok
önemli. Çalışanlarımızın Tekfen
ÖZLEM GÜNDOĞDU
Tekfen İnşaat Halkla İlişkiler Şefi
DORİ KİSS KALAFAT
Tekfen Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü
TEKFEN’İN İLETİŞİMİ ONLARA EMANET
Bu kez 5 Çayı’nın konukları, Tekfen’in “iletişimcileri.” Onlar, sahip
oldukları tüm bilgi birikimini, grubun iletişimini daha doğru ve verimli
bir şekilde yapmak için kullanıyorlar. İletişim ve organizasyon
becerileriyle, grubun itibar yönetimine önemli katkı sağlıyorlar.
anlattılar