

26
kültürünü benimsemesi, özümsemesi, paylaşması ve dışarıya yansıt-
ması çok önemli. Aynı kültürü 15-18 bin kişinin yansıtması müthiş bir
güç. Bunu da bir şekilde içeride canlı tutmak lazım. Neyle? 4 yılını ta-
mamlayan, hatta 5’inci yılına giren bu bültenle, kıdem ödül törenleriy-
le, partilerle, gündelik haberleşmelerle... Sponsorluklar bizde de var.
Tekfen Vakfı’nın vermekte olduğu burslar ve Tekfen Orkestrası, başlı
başına aktivite alanları. Medya
ilişkileri işin belki de en çetrefilli
tarafı. Çünkü medya ilişkileri 7
gün 24 saat devam ediyor. Bize
gelen talepleri yanıtladığımız
gibi, bizim paylaşmak istediği-
miz bilgilerin basında planlaya-
rak, kurgulayarak, mecralar seçi-
lerek bir şekilde karşılık bulması
için çalışıyoruz. Medya ilişkileri,
bazen de okumadıklarımız ve
izlemediklerimiz demektir. İs-
terseniz kriz yönetimi ve medya
ilişkilerini birleştirerek bir örnek
vereyim. Libya’daki kargaşadan
dolayı oradaki şantiyemizde bi-
nin üzerindeki işçinin tahliye
edilmesi gerekti. Burada proje
yönetimiyle ve İnsan Kaynak-
ları ile hep dirsek temasınday-
dık. Gelişmeleri çok yakından takip ettik. Bir pazar akşamı evdeyken
CNN’in New York ofisindeki Türkiye masası sorumlusu arayıp dedi ki
“Bizim bir muhabirimiz Bingazi’de. Anlatılanlara göre Türk çalışanla-
rınızı tahliye ettiniz, diğer ülke çalışanlarınızı orada bıraktınız. Buna
dair bir açıklama yapacak mısınız?” Bu bütünüyle yanlış bir bilgiydi.
Ona şu yanıtı verdim: “Durum böyle değil. Bütün organizasyon, herke-
sin tahliye edilmesine yönelik. Ancak Filipinlileri, Iraklıları ve Hintlile-
ri Türkiye’ye naklettikten sonra kendi ülkelerine göndermek ikinci bir
organizasyon gerektiriyor. Öncelikle hemen dağılabilen Türk çalışan-
larını feribotlara bindirdik. O esnada İnsan Kaynakları ekibimiz char-
ter uçaklar ayarladı ve diğer ülke vatandaşlarını naklettik.” Bu cevabı
aldıkları zaman, “Çok teşekkür ederiz,” deyip orada bıraktılar. Tabii
yeri gelince, bizim gibi bir iletişim departmanına sahip olmayan grup
şirketlerine de desteği buradan veriyoruz. Bu, bazen pazarlama ileti-
şimi oluyor, bazen sponsorluk, bazen de bir etkinlik. Bir de şunu ek-
leyeyim; 2009 yılında mesleğimizin bazı temsilcileri bir araya gelerek
Kurumsal İletişimciler Derneği’ni kurduk. Bu derneğin yaklaşık 45-50
üyesi var. İkinci yılımızı tamamladık. Tekfen, Sabancı, Koç, Doğan,
Doğuş, Anadolu Grubu gibi holdingler, Akbank, Yapı Kredi, Garanti,
Denizbank ve TAV gibi büyük ve kurumsal şirketlerin bu fonksiyonu-
nu dolduran yöneticileri, şirketleri adına bu derneğe üye oluyorlar. Bu
derneği kurmamızın sebebi, bu mesleği daha geniş kitlelere anlatmak.
Arzu Kızbaz:
Bizim Holding olarak çok sevdiğimiz bir web site-
miz var. Bu sitede Holding dışında diğer tüm şirketlerin bilgilerini
de güncel tutmak durumundayız. Çünkü Tekfen dediğiniz zaman in-
sanlar bilgi almak için önce Tekfen Holding’in web sitesine giriyorlar.
Esra Tüzgiray:
Benim ağırlıklı olarak ilgilendiğim konular, kıdem
ödül töreni, vakfın sosyal sorumluluk projeleri, burslar, orkestra ve ile-
tişim departmanı olmayan grup şirketlerinin projeleri. Tabii severek
yaptığım işlerden biri de T-Bülten. Ben bu alanda çalışmaya başladığım
zaman ailem dahil herkese ne yaptığımı anlatmakta uzun süre zorluk
çektim. Örneğin, orkestranın projeleri sadece “Orkestranın üyeleri-
ni buradan alıp buraya götür, şu organizasyonu yap” kadar basit de-
ğil. Bunun basın tarafı var, medya planlaması var. Çok kapsamlı bir iş.
Aynı şekilde T-Bülten’in hazırlanması da ciddi zamanımızı alıyor. Say-
faları süratle çeviren biri için yapılan iş kolay gelebilir, ama onun arka-
sında çok ciddi bir çalışma var.
Yaptığınız işin keyifli yanları ve zor yanları var. Zorlukları na-
sıl aşıyorsunuz, keyifli yanları nelerdir?
Hakan Sayar:
İşin en kritik yanı, çok kısa sürelerde bir şeylerin
yetiştiriliyor olması. Bir de tek bir konuya odaklanma ve diğerleri-
ni ikinci plana atma şansımız yok. Temelde işin ihtiyacı, o işi eksik-
siz yapmak. Bunların altından nasıl kalkıyoruz? Her şeyi zamanında
planlamaya gayret ederek, öngörerek. Ayrıca her konuda uzman biri-
ARZU KIZBAZ
Tekfen Holding Kurumsal İletişim Uzmanı
DOSYA