Previous Page  26 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 36 Next Page
Page Background

26

kültürünü benimsemesi, özümsemesi, paylaşması ve dışarıya yansıt-

ması çok önemli. Aynı kültürü 15-18 bin kişinin yansıtması müthiş bir

güç. Bunu da bir şekilde içeride canlı tutmak lazım. Neyle? 4 yılını ta-

mamlayan, hatta 5’inci yılına giren bu bültenle, kıdem ödül törenleriy-

le, partilerle, gündelik haberleşmelerle... Sponsorluklar bizde de var.

Tekfen Vakfı’nın vermekte olduğu burslar ve Tekfen Orkestrası, başlı

başına aktivite alanları. Medya

ilişkileri işin belki de en çetrefilli

tarafı. Çünkü medya ilişkileri 7

gün 24 saat devam ediyor. Bize

gelen talepleri yanıtladığımız

gibi, bizim paylaşmak istediği-

miz bilgilerin basında planlaya-

rak, kurgulayarak, mecralar seçi-

lerek bir şekilde karşılık bulması

için çalışıyoruz. Medya ilişkileri,

bazen de okumadıklarımız ve

izlemediklerimiz demektir. İs-

terseniz kriz yönetimi ve medya

ilişkilerini birleştirerek bir örnek

vereyim. Libya’daki kargaşadan

dolayı oradaki şantiyemizde bi-

nin üzerindeki işçinin tahliye

edilmesi gerekti. Burada proje

yönetimiyle ve İnsan Kaynak-

ları ile hep dirsek temasınday-

dık. Gelişmeleri çok yakından takip ettik. Bir pazar akşamı evdeyken

CNN’in New York ofisindeki Türkiye masası sorumlusu arayıp dedi ki

“Bizim bir muhabirimiz Bingazi’de. Anlatılanlara göre Türk çalışanla-

rınızı tahliye ettiniz, diğer ülke çalışanlarınızı orada bıraktınız. Buna

dair bir açıklama yapacak mısınız?” Bu bütünüyle yanlış bir bilgiydi.

Ona şu yanıtı verdim: “Durum böyle değil. Bütün organizasyon, herke-

sin tahliye edilmesine yönelik. Ancak Filipinlileri, Iraklıları ve Hintlile-

ri Türkiye’ye naklettikten sonra kendi ülkelerine göndermek ikinci bir

organizasyon gerektiriyor. Öncelikle hemen dağılabilen Türk çalışan-

larını feribotlara bindirdik. O esnada İnsan Kaynakları ekibimiz char-

ter uçaklar ayarladı ve diğer ülke vatandaşlarını naklettik.” Bu cevabı

aldıkları zaman, “Çok teşekkür ederiz,” deyip orada bıraktılar. Tabii

yeri gelince, bizim gibi bir iletişim departmanına sahip olmayan grup

şirketlerine de desteği buradan veriyoruz. Bu, bazen pazarlama ileti-

şimi oluyor, bazen sponsorluk, bazen de bir etkinlik. Bir de şunu ek-

leyeyim; 2009 yılında mesleğimizin bazı temsilcileri bir araya gelerek

Kurumsal İletişimciler Derneği’ni kurduk. Bu derneğin yaklaşık 45-50

üyesi var. İkinci yılımızı tamamladık. Tekfen, Sabancı, Koç, Doğan,

Doğuş, Anadolu Grubu gibi holdingler, Akbank, Yapı Kredi, Garanti,

Denizbank ve TAV gibi büyük ve kurumsal şirketlerin bu fonksiyonu-

nu dolduran yöneticileri, şirketleri adına bu derneğe üye oluyorlar. Bu

derneği kurmamızın sebebi, bu mesleği daha geniş kitlelere anlatmak.

Arzu Kızbaz:

Bizim Holding olarak çok sevdiğimiz bir web site-

miz var. Bu sitede Holding dışında diğer tüm şirketlerin bilgilerini

de güncel tutmak durumundayız. Çünkü Tekfen dediğiniz zaman in-

sanlar bilgi almak için önce Tekfen Holding’in web sitesine giriyorlar.

Esra Tüzgiray:

Benim ağırlıklı olarak ilgilendiğim konular, kıdem

ödül töreni, vakfın sosyal sorumluluk projeleri, burslar, orkestra ve ile-

tişim departmanı olmayan grup şirketlerinin projeleri. Tabii severek

yaptığım işlerden biri de T-Bülten. Ben bu alanda çalışmaya başladığım

zaman ailem dahil herkese ne yaptığımı anlatmakta uzun süre zorluk

çektim. Örneğin, orkestranın projeleri sadece “Orkestranın üyeleri-

ni buradan alıp buraya götür, şu organizasyonu yap” kadar basit de-

ğil. Bunun basın tarafı var, medya planlaması var. Çok kapsamlı bir iş.

Aynı şekilde T-Bülten’in hazırlanması da ciddi zamanımızı alıyor. Say-

faları süratle çeviren biri için yapılan iş kolay gelebilir, ama onun arka-

sında çok ciddi bir çalışma var.

Yaptığınız işin keyifli yanları ve zor yanları var. Zorlukları na-

sıl aşıyorsunuz, keyifli yanları nelerdir?

Hakan Sayar:

İşin en kritik yanı, çok kısa sürelerde bir şeylerin

yetiştiriliyor olması. Bir de tek bir konuya odaklanma ve diğerleri-

ni ikinci plana atma şansımız yok. Temelde işin ihtiyacı, o işi eksik-

siz yapmak. Bunların altından nasıl kalkıyoruz? Her şeyi zamanında

planlamaya gayret ederek, öngörerek. Ayrıca her konuda uzman biri-

ARZU KIZBAZ

Tekfen Holding Kurumsal İletişim Uzmanı

DOSYA