

34
DOSYA
g
HALİL EVER (TERMİNAL VARDİYA SORUMLUSU)
“Çekirdekten yetiştik”
Halil Ever, Çukurova Üniversitesi Elektrik Teknikerliği Bölü-
mü mezunu. Daha sonra sınıf öğretmenliği pedagoji eğitimi al-
mış ve iki yıl İngilizce öğretmenliği yapmış. Ever, 2004 yılında
çalışmaya başladığı Ceyhan Deniz Terminali’nde, Terminal Var-
diya Sorumlusu olarak görev yapıyor:
Toros’a 2004 yılında Sıvı Terminal’de Saha Operatörü olarak
girdim. Daha sonra tahıl, katı terminal ve iskelelerde çalıştım.
Dediler ki “Evrak konusunda gayet iyisin. Acentelerle, Liman
Başkanlığı ve resmi kurumlarla yürütülen görüşmeler için bir
elemana ihtiyacımız var.” Böylece 2007’den itibaren 5 yıl boyun-
ca Terminal Müdürlüğü’nde teknik eleman olarak çalıştım. Bu
dönemde iş takibinin ne kadar önemli olduğunu öğrendim. 2012
yılının Şubat ayında da Terminal Vardiya Sorumlusu oldum. Çı-
raklığını yaptığımız işin yavaş yavaş inceliklerini öğrendik. Siste-
mi, terminalin ünitelerini birebir görmeden, beraber çalıştığımız
kişilerle koordinasyonu sağlamaya çalışmak sağlıksız olurdu.
Çekirdekten yetişmek büyük avantaj.
“Çevreye çok önem veriyoruz”
Terminal Vardiya Sorumlusu, işe geldiğinde ilk olarak çev-
reyi kontrol eder, bir eksiklik olup olmadığına bakar, personeli
koordine eder, terminalde elleçlenen ürünleri ve sevkıyat rapor-
larını kontrol eder. Daha sonra limanda gemi varsa yapılacak
işlemleri ve gemiye giriş çıkışları takip eder, yükleme boşaltma
esnasında oluşabilecek aksaklıkları önceden tespit ederek gerek-
li önlemleri alır. Anlaşma gereği bir geminin yükleme/boşaltma
işinin 36 saatte bitmesi gerekli diyelim. Her vardiya sorumlusu,
vardiyasına geldiğinde tonaj kontrolünü yapar, bir gecikme var
ise neden kaynaklandığını tespit ederek çözüm arar ve işi en kısa
sürede tamamlayacak şekilde hareket eder. Bunu yaparken de
tahıl, sıvı ve katı terminal ünitelerinde girdi ve çıktı sevkıyatları-
nın, antrepolarda ne kadar mal olduğunun ve kantar çıkışlarının
takibini yapar.
Kıyı tesisi olduğumuz için, bir de deniz faktörümüz var. Ön-
celikle çevreye çok önem veriyoruz. Deniz temiz kalacak. Sahala-
rımız temiz olacak. Gemilerin tahmil ve tahliyesini SEÇ kuralları
ve kalite politikamıza göre yaparız. Toros’un kalite politikası ge-
reği, müşterinin memnuniyetinden çalışanların sağlığına kadar,
her ayrıntıyı göz önünde bulundurarak yürütürüz operasyonları.
“Terminalcilik artık hayatımın bir parçası”
Ben işimi çok severek yapıyorum. Deniz de, gemiler de bana
keyif veriyor. Ben 2004 yılında girdim fabrikaya. Nasıl geçti bu
kadar yıl, hiç anlamadım. Bir heyecan, bir koşuşturma… Eve git-
tiğim zaman bile işi aklımdan çıkaramıyorum bazen. Acaba ge-
minin durumu ne oldu diye merak ediyorum. Telefonla bilgi al-
maya çalışıyorum. Artık hayatımın değişmez bir parçası olmuş
terminalcilik benim.
Bir gemi, limanımıza girdiği andan itibaren, çıkana kadar bi-
zim takibimizdedir. Gemi gelmeden önce tüm hazırlığının ya-
pılmış olması gerekir. Geminin limanda kalacağı süre önceden
belli olduğu için, hazırlık aşaması çok önemli. Tabii kendi ham-
maddemiz ve gübremizin elleçlenmesi de çok önemli bizim için.
Acente ve gümrük kontrolü bittikten sonra gemiye çıkarız. Am-
barlar açıldıktan sonra ürünü kontrol ederiz, laboratuvar perso-
nelini de çağırıp ürünün kalitesine bakarız, resimleriz.