Previous Page  13 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 40 Next Page
Page Background

13

me yetişmesi için hız verdi yapımına. Daha

önce Çanakkale Deniz Müzesi’nde karada ma-

keti dururdu. Sonra denizde de yapıldı. Kara-

daki yerine de biz teşekkür olarak bir Atatürk

heykeli yaptırıp hediye ettik. Onlar da sağ ol-

sunlar altına bizim ismimizi yazdılar, şu anda

da sergiliyorlar.

Ekibe nasıl karar verildi?

Yönetmenin Yeşim Sezgin olmasına ben karar

verdim. Bir kadın yönetmenle çalışmak istedi

Turgut Özakman. Dedi ki “Savaş zaten vahşet

bir şey. Biz bunu bir erkeğe çektirirsek bu vah-

şet öğesi iyice öne çıkacak. Bari bir kadın eli

değsin de, birazcık başka bir taraftan baksın.”

Bana da mantıklı geldi açıkçası. Yeşim benim

daha önce beraber çalıştığım bir yönetmendi.

Bir özelliği de, iki dedesinden birinin Çanak-

kale gazisi, birinin de Çanakkale şehidi olma-

sı. Üstüne beraber çok kafa patlattık, çalıştık.

Ben de çekimlerin başladığı günden bittiği

güne kadar hep setteydim. Görsel anlamda

Çanakkale 1915

filmine,

Dersimiz Atatürk

filminde olduğu gibi, daha başlangıç aşamasından itibaren destek

verdiniz. Bu desteğinizin nedeni nedir?

Ben Atatürk’le ilgili her projeye elimden geldiğince destek vermeye çalışıyorum. Mesela, her yıl

Atatürk takvimi yaptırıyoruz. Bu yıl 5’inci yılı ve çok fazla talep var. İleride bu konuda daha iyi şeyler

yapmayı istiyorum. Hem Atatürk hem de İnönü, bu iki lider Türkiye’nin Milli Mücadelesinde ön

planda olan isimler ve inanılmaz bir fedâkarlıkla bunu yapmışlar. Hayatlarını ortaya koymuşlar.

Mesela Sakarya Savaşı... O da önemli bir konu. Bundan sonra inşallah Serkan Balbal bu konuyu

da ele alır. Çünkü geçmişe dair her konuyu gençlere anlatmak gerekiyor. Gençler geçmişini bilmi-

yor. Oysa geçmişi iyi bilmek gerekiyor ki geleceğimizi ona göre değerlendirelim. İnşallah Türkiye’nin

geçmiş mücadelesini bütün yeni nesil öğrenir. Yanlış öğrenmek çok tehlikeli bir şey; temelsiz bina-

ya benzer ve yıkılması kolay olur. Onun için Türk gençliği geçmişini iyi öğrenmeli.

Film nasıl bir etki bıraktı sizde?

Harp sahneleri çok çarpıcıydı. Ben 2 ay Gelibolu’da askerlik yaptım ve oradaki şartları çok iyi bili-

rim. Üniformamı 2 ay çıkarmadan yatıp kalktım. Çok zor koşullar altındaydık, banyo yapabileceği-

miz bir yer bile yoktu. Askerlerin hayatı çok zor. Hem hayatlarını ortaya koyuyorlar, hem de o zor

şartlarda ciddi bir psikolojik baskı yaşıyorlar. Ama ülkenin tehdit ve işgal altında olduğu I. Dünya

Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’nda kimsenin gözü bir şey görmüyordu. Ölümü göze almışlardı ve bunu

göze aldıktan sonra artık yapamayacakları bir şey yoktu. Yapımcıları tebrik ediyorum ve bundan

sonraki filmlerinin bir öncekinden de iyi olmasını temenni ediyorum.

Feyyaz Berker ile Çanakkale 1915 filmi üzerine