Table of Contents Table of Contents
Previous Page  32 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 32 / 56 Next Page
Page Background

DOSYA

kazandı. Ödüller ona uluslararası şöhret getirdi. Bu yıllarda

Giacometti’nin eserleri, Avrupa ve Amerika’daki birçok büyük şehir-

de sergilendi. Fakat sanatçı, elde ettiği üne rağmen yaşam tarzından

hiç vazgeçmedi. Montparnasse’taki küçük atölyesinde öğleden son-

ralarını heykellerine, gecelerini ise resme ve arkadaşlarına ayırıyor-

du. Jean-Paul Sartre, Jean Genet, Michel Leiris ve Isaku Yanaihara

gibi düşünür ve sanatçılar hayatında önemli yer tutuyor, kimi za-

man da ona model oluyordu. Giacometti, 1966 yılında İsviçre’nin

Chur kentinde kalp rahatsızlığından hayata veda etti.

Giacometti, temel olarak “Gerçeküstücü Akım”a katkıda bulunan

bir sanatçı olmasına rağmen, hayatı boyunca yaşadığı zihinsel de-

ğişimler eserlerine köklü değişiklikler olarak yansıdı. Onun bu ara-

yışı, zaman zaman yaptığı heykellerle bir mücadeleye dönüştü.

Eserlerini bozmaktan, yok etmekten çekinmiyor, büyük paralara

satabileceği ve aylarca emek verdiği heykellerini eritip tekrar tekrar

yapıyordu. Ama bu yapboz oyununun nihayetinde yaptıklarından

yine de tatmin olmuyordu. Giacometti, şöhretinin doruğunda ol-

duğu yıllarda bile kendisiyle yapılan söyleşilerde, bir heykeltıraş

olarak yetersizliğinden şikâyet ediyor ve “Olmuyor, yapamıyorum;

zaten başarsam bırakmam gerekir. Başarısız olduğum için devam

ediyorum bu işe,” diyordu. Sanatçı, son dönemlerindeki bir başka

söyleşisinde ise, noktayı şu sözlerle koyuyordu: “Yaptıklarım iste-

diğim gibi olmuyordu. Yıllar sonra dönüp baktığımda, meğer iste-

diğimi yapmışım!”

g

Ben aslında resim ve heykelde

modern akımlardan çok eski,

klasik yaklaşımları beğensem de,

son zamanlarda modern eserleri

de merak etmeye başlamıştım.

Alberto Giacometti’nin eserleri

modern tarzına rağmen

anlaşılabiliyor. Özellikle aile

bireylerinin portrelerini beğendim.

Bronz heykelleri, ifadeleri ve

gerçek kişilere ait olmaları

nedeniyle dikkatimi çekti. Ayrıca

aynı müzede çoktan beri orijinalini

görmek istediğim ‘Kaplumbağa

Terbiyecisi’ resmini görme fırsatım

oldu ve ‘Bizans’ta Şifa Sanatı’

sergisini de kısaca dolaştım.

Ediz Sezginel

Montaj Müdürü / Tekfen İmalat

32

HABERLER