Previous Page  12 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 40 Next Page
Page Background

12

HABERLER

g

Karayolları Genel Müdürlüğü, yıllar-

dır Türkiye’nin gündeminde olan Kınalı-

Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu ve Ça-

nakkale Boğazı Köprüsü projesini hayata ge-

çirmek üzere düğmeye bastı. 331 km uzun-

luğundaki otoyol tamamlandığında, Marma-

ra ve Ege Bölgeleri birbirine daha da yakınla-

şacak. Gelibolu ile Lapseki arasında yapılma-

sı öngörülen Çanakkale Boğazı Köprüsü de,

şu anda feribotlarla sağlanan ulaşıma büyük

bir rahatlama getirecek.

Otoyol projesinin ihale öncesi mühendis-

lik çalışmaları Tekfen Mühendislik tarafın-

dan gerçekleştirilecek. Söz konusu çalışma,

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale ve Çanakkale-

Balıkesir kesimi olmak üzere iki ayrı iş ola-

rak ihale edildi. 3,6 milyon dolar bedelle iha-

lelerin her ikisini de kazanan Tekfen Mü-

hendislik, Karayolları Genel Müdürlüğü ile

13 Ocak 2010 tarihinde sözleşme imzaladı.

Sözleşmeye göre Tekfen Mühendislik, Ça-

nakkale Boğazı Köprüsü hariç, yaklaşık 331

Trakya-Anadolu Otoyolu

Tekfen’e emanet

Türkiye’nin iki önemli

bölgesi olan Marmara

ile Ege’yi Çanakkale

Boğazı üzerinden birbirine

bağlayacak olan Kınalı-

Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir

Otoyolu’nun ihale öncesi

proje hazırlıkları Tekfen

Mühendislik A.Ş. tarafından

gerçekleştiriliyor. Mühendislik

çalışmalarının 2012 sonunda

tamamlanmasının ardından,

2013 yılında Karayolları

Genel Müdürlüğü tarafından

331 km uzunluğundaki

otoyola yönelik ihale

sürecinin başlatılması

planlanıyor.

İ

nşa edilmesi planlanan Kınalı-Tekirdağ-

Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, mevcut

İstanbul-Edirne Otoyolu’nun Kınalı Kavşağı

bölgesinden başlayacak ve batıya ilerleye-

rek Tekirdağ ilinin kuzeyinden geçecek.

Mevcut Tekirdağ-Keşan Devlet Yolu’ndaki

Şarköy ayrımı civarında güneybatıya yöne-

len otoyol, Korudağ üzerinden Gelibolu

Yarımadası’na ulaşacak. Gelibolu’nun güne-

yindeki Sütlüce yerleşmesi ile Lapseki’nin

güneyindeki Şekerkaya mevkii arasında ku-

rulması öngörülen Çanakkale Boğazı

Köprüsü’nü geçtikten sonra Çan, Yenice ve

Balya yerleşmelerini takip ederek güneydo-

ğuya yönelen otoyol güzergâhı, Balıkesir ili-

nin batısında planlanan bir kavşakla inşaatı

devam eden Gebze-İzmir Otoyolu’na bağla-

nacak.

Otoyol üzerinde yer alacak olan Çanak-

kale Boğazı Köprüsü’nün planlanan konum-

da ana kuleler arası açıklığı 2.023 metre ve

yan açıklıkları 800’er metre olmak üzere

toplam uzunluğu 3.623 metre olacak. Köp-

rü, üç gidiş üç geliş olmak üzere toplam 6

şeritli olacak.

Otoyolun güzergâhı

km uzunluğundaki otoyolun 1/25.000 ölçek-

li güzergâh alternatiflerinin araştırılması dı-

şında şu hizmetleri sunacak:

• Seçilecek güzergâh boyunca uçuş yapıla-

rak haritaların üretilmesi.

• Yeni haritalar üzerinde değişik alternatif

güzergâhların araştırılarak, karşılaştırma

yöntemiyle en uygun otoyol güzergâhının

belirlenmesi.

• Seçilen otoyol güzergahı boyunca yol, vi-

yadük, tünel, köprü, menfez, vb. tüm pro-

jelerin yap-işlet-devret modelindeki ihale-

de kullanılmak üzere hazırlanması.

• Otoyolun geçtiği bölgede bugünkü tra-

fik durumunun modellenmesi; nüfus, is-

tihdam, vb. kriterler doğrultusunda 30 yıl

sonrasına ait projeksiyonunun yapılarak

bir ulaşım modelinin kurulması ve bu mo-

dele dayalı fizibilite etüdünün gerçekleşti-

rilmesi.

Planlanan Otoyol