

12
HABERLER
g
Karayolları Genel Müdürlüğü, yıllar-
dır Türkiye’nin gündeminde olan Kınalı-
Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu ve Ça-
nakkale Boğazı Köprüsü projesini hayata ge-
çirmek üzere düğmeye bastı. 331 km uzun-
luğundaki otoyol tamamlandığında, Marma-
ra ve Ege Bölgeleri birbirine daha da yakınla-
şacak. Gelibolu ile Lapseki arasında yapılma-
sı öngörülen Çanakkale Boğazı Köprüsü de,
şu anda feribotlarla sağlanan ulaşıma büyük
bir rahatlama getirecek.
Otoyol projesinin ihale öncesi mühendis-
lik çalışmaları Tekfen Mühendislik tarafın-
dan gerçekleştirilecek. Söz konusu çalışma,
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale ve Çanakkale-
Balıkesir kesimi olmak üzere iki ayrı iş ola-
rak ihale edildi. 3,6 milyon dolar bedelle iha-
lelerin her ikisini de kazanan Tekfen Mü-
hendislik, Karayolları Genel Müdürlüğü ile
13 Ocak 2010 tarihinde sözleşme imzaladı.
Sözleşmeye göre Tekfen Mühendislik, Ça-
nakkale Boğazı Köprüsü hariç, yaklaşık 331
Trakya-Anadolu Otoyolu
Tekfen’e emanet
Türkiye’nin iki önemli
bölgesi olan Marmara
ile Ege’yi Çanakkale
Boğazı üzerinden birbirine
bağlayacak olan Kınalı-
Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir
Otoyolu’nun ihale öncesi
proje hazırlıkları Tekfen
Mühendislik A.Ş. tarafından
gerçekleştiriliyor. Mühendislik
çalışmalarının 2012 sonunda
tamamlanmasının ardından,
2013 yılında Karayolları
Genel Müdürlüğü tarafından
331 km uzunluğundaki
otoyola yönelik ihale
sürecinin başlatılması
planlanıyor.
İ
nşa edilmesi planlanan Kınalı-Tekirdağ-
Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, mevcut
İstanbul-Edirne Otoyolu’nun Kınalı Kavşağı
bölgesinden başlayacak ve batıya ilerleye-
rek Tekirdağ ilinin kuzeyinden geçecek.
Mevcut Tekirdağ-Keşan Devlet Yolu’ndaki
Şarköy ayrımı civarında güneybatıya yöne-
len otoyol, Korudağ üzerinden Gelibolu
Yarımadası’na ulaşacak. Gelibolu’nun güne-
yindeki Sütlüce yerleşmesi ile Lapseki’nin
güneyindeki Şekerkaya mevkii arasında ku-
rulması öngörülen Çanakkale Boğazı
Köprüsü’nü geçtikten sonra Çan, Yenice ve
Balya yerleşmelerini takip ederek güneydo-
ğuya yönelen otoyol güzergâhı, Balıkesir ili-
nin batısında planlanan bir kavşakla inşaatı
devam eden Gebze-İzmir Otoyolu’na bağla-
nacak.
Otoyol üzerinde yer alacak olan Çanak-
kale Boğazı Köprüsü’nün planlanan konum-
da ana kuleler arası açıklığı 2.023 metre ve
yan açıklıkları 800’er metre olmak üzere
toplam uzunluğu 3.623 metre olacak. Köp-
rü, üç gidiş üç geliş olmak üzere toplam 6
şeritli olacak.
Otoyolun güzergâhı
km uzunluğundaki otoyolun 1/25.000 ölçek-
li güzergâh alternatiflerinin araştırılması dı-
şında şu hizmetleri sunacak:
• Seçilecek güzergâh boyunca uçuş yapıla-
rak haritaların üretilmesi.
• Yeni haritalar üzerinde değişik alternatif
güzergâhların araştırılarak, karşılaştırma
yöntemiyle en uygun otoyol güzergâhının
belirlenmesi.
• Seçilen otoyol güzergahı boyunca yol, vi-
yadük, tünel, köprü, menfez, vb. tüm pro-
jelerin yap-işlet-devret modelindeki ihale-
de kullanılmak üzere hazırlanması.
• Otoyolun geçtiği bölgede bugünkü tra-
fik durumunun modellenmesi; nüfus, is-
tihdam, vb. kriterler doğrultusunda 30 yıl
sonrasına ait projeksiyonunun yapılarak
bir ulaşım modelinin kurulması ve bu mo-
dele dayalı fizibilite etüdünün gerçekleşti-
rilmesi.
Planlanan Otoyol