Previous Page  23 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 40 Next Page
Page Background

23

g

PAŞA POLAT (YAPIMMÜDÜRÜ)

“Burada bir tesis kuruyoruz”

On yıldır Tekfen’de çalışan Polat’ın bu beşinci şantiyesi. Daha

önce kısa bir süre Rusya’da çalışan Paşa Polat, Sugözü Termik

Santrali’nde ve Kazakistan’da bulunmuş. Fas Samir Projesi’nin

ardından buraya geldiğini kaydeden Polat, projede yapımmüdü-

rü olarak görev yapıyor.

Kaldırma ekipmanlarıyla, vinçlerle, şirketimizin bize sağladı-

ğı imkânlarla burada bir tesisin kuruluşunu yapıyoruz. Şantiye-

de birçok ekip çalışıyor. Asıl “cephe” dediğimiz; işi yapan, kaynak

yapan, demirini döşeyen, ekipmanı kaldıran, toprağı kazan, be-

tonunu döken bir grup vardır. Bir şantiyede genellikle yüzde 20-

25 civarında ofis çalışanından (endirek), kalan yüzde 75’lik kısım

sahada çalışan insanlardan oluşur. İnşaat, bütün projelerin en

zor bölümüdür. İşçiyi yönlendirmek, çalıştırmak, onlardan ve-

rim alabilmek zor bir iştir.

“İnsan alıştığı işi daha çok seviyor”

Tekfen’in bütün şantiyeleri birbirine benziyor. Bir sonraki

şantiyeye geçince, bir öncekini daha çok sevdiğinizi anlıyorsu-

nuz. Ama bizim gönlümüzde Fas’taki şantiye vardır. Orada çok

güzel işler başardık. Neredeyse imkânsızı başardık desek yeridir.

Tahmin ediyorum Tekfen camiası da bunu gördü ve beraber ça-

lıştığımız insanlar da sonuçtan son derece memnun kaldı.

Hanımım ve çocuklarım yanımda. Oğlum da Bakû’daki şanti-

yede; 15 yıllık mühendis. Ben de 43 yıllık makine mühendisiyim,

47 yıldır da çalışıyorum. Şantiyelerde kendini mutlu hisseden bir

insanım. Hiç zorlanmıyorum. İnsan alıştığı işi, becerebildiği işi

daha çok seviyor.

g

ERKAN ONBAŞI (İNŞAAT İŞLERİ PROJE KONTROL ŞEFİ)

“Tek parça en büyük yatırım”

Yüksek inşaat mühendisi olan Erkan Onbaşı, 1995 yı-

lından bu yana Tekfen’de çalışıyor. Onbaşı’nın görevli ol-

duğu bölüm, rafinerideki inşaatla ilgili bütün imalatların

mutfağı konumunda. İşler burada hazırlanıp ondan son-

ra sahaya gidiyor. Bunun dışında taşeronların hakedişle-

ri, sahadaki imalatların takibi ve kayıtlarının tutulması,

revizyonların izlenmesi, günlük-haftalık raporlanması ve

altyapılarının hazırlanması da bu bölümün sorumlulukla-

rı arasında:

Tekfen’in alışık olduğu tarzda bir proje bu. Belki de

Türkiye’nin en büyük projesi. Böyle bir rafineri yatırımı

anlamında, herhalde tek parça olarak Türkiye’nin en

büyük inşaat işlerinden biri. Ama Tekfen için ekstra bü-

yük bir proje sayılmaz. Çünkü geçmişte daha büyüklerini

de yaptı Tekfen. Ayrıca Tüpraş’ın A Bölgesi’nde, yani şu

anda işletmede olan bölgesinde de her yerde Tekfen’in

imzası var. Gerçi o dönemlerde biz kadroya dahil değil-

dik, ama Tekfen’in bu alandaki tecrübesi o zamanlardan

geliyor.

Ben Tekfen Mühendislik’te başladım iş hayatıma. Do-

kuz sene HMB bünyesinde Almanya’da çalıştım. Daha

sonra Bursa ve Katar’da bulundum. Tabii her projenin

kendine mahsus zorlukları, güzellikleri var. Bu benim ilk

rafineri projem. Daha önce otoyol projelerinde, köprü pro-

jelerinde, raylı sistem projelerinde çalışmıştım. Rafineri

daha farklı. Ama raylı sistem buradan daha zordu diye-

bilirim.

Betonarme imalatlar anlamında projenin sonuna doğru

ilerliyoruz. Çelik bir müddet önce başladı, ekipman montaj-

ları ve borulama işleri başlıyor.