

62
SOSYAL
SORUMLULUK
Tekfen Filarmoni Orkestrası, yılın son konserini 30 Kasım gecesi Yaşar Kemal’e
Saygı temsiliyle verdi. Orkestra, konserde izleyicilere Yaşar Kemal’in derlediği
ağıtlardan Zülfü Livaneli’nin
Yer Demir Gök Bakır
’ına, Gara Garayev’den Adnan
Saygun’a, La Scala’da sahnelenmiş
Teneke Operası
’ndan İdil Biret yorumuyla
Beethoven’a uzanan, yerelle evrenselin buluştuğu zengin bir program sundu.
saygı konseri
T
ürk edebiyatının çınarı Yaşar Kemal’in geçtiğimiz Şubat ayın-
daki kaybının ardından Tekfen Filarmoni, yılın son etkinli-
ğinde İstanbulluların karşısına “Yaşar Kemal’e Saygı
Konseri”yle çıktı. Doğan Hızlan tarafından “Yaşar Kemal’in
müzik anlayışının bir tür ses haritası” olarak nitelendirilen konserde,
usta yazarı anmaya yönelik geniş bir programa yer verildi.
Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda, Şef James Judd
yönetiminde verilen konser, Yaşar Kemal’in çok severek okuduğu ağıt-
lardan biri olan
Kozanoğlu’nun Ağıdı
ile başladı. Yaşar Kemal, henüz ço-
cuk denecek yaşta Anadolu folklor hazinesinin bir parçası olan ağıtlara
merak salmış ve Çukurova’da köy köy dolaşarak bir ağıt derlemesi yap-
mıştı. Bu ağıtlardan ilk 30 tanesi 1943 yılında Adana Halkevi tarafından
yayımlanmıştı. Bu, aynı zamanda Yaşar Kemal’in yazarlığa giden yolda-
ki ilk adımıydı.
Konserde, Emre Gültekin’in vokal ve bağlama ile seslendirdiği
Kozanoğlu
Ağıdı
’nın ardından Zülfü Livaneli’nin
Yer Demir Gök Bakır
film müziği ve
Azeri besteci Gara Garayev’in
ÜçMinyatür: Ninni, Ayşe, Dans
adlı eseri ses-
lendirildi. Bunu, Fabio Vacchi’nin
Teneke
adlı operasından kesitler izledi.