

33
I
lgar Hasanov, sanayi inşaat mühendisi. Üniversiteden sonra bir
süre SOCAR’da çalışmış, ardından 1996’da Azfen’den teklif almış.
Azfen’de ilk terminal projesinde çalışan Hasanov, bu projeden
sonra bir süreliğine SOCAR’a dönse de, 2002’de platform projeleri-
nin başlamasıyla yeniden Azfen ailesine katılmış:
İlk günden bugüne çok şey değişti. Platformdan platforma, projeden
projeye. Gittikçe daha mükemmel işler yapmaya başladık. Bu proje-
de konsorsiyum olarak çalışıyoruz. Birbirimizden çok şey öğrendik.
Ekibimiz öyle büyük bir tecrübe kazandı ki, dünyanın herhangi bir
yerinde, her seviyede işi başarıyla yapabilecek duruma geldi.
Bu projede Teknik Ofis tamamen yenilendi. Tecrübeli arkadaşlarımız
da var, daha yeni arkadaşlarımız da. Zaten hepsi beraber çalışıyor.
Yeni kadrolar da bu şekilde yetişiyor. Tekfen’in personeliyle birlikte
toplam 20 kişi var ekibimizde. Teknik Ofis, konsorsiyum olarak bizim
kazandığımız parayı hesaplayıp, senetleştirip, BP’ye bunu onaylatıp
parayı almaktan sorumludur. Hak edişlere kadar bütün senet işleri-
ni Teknik Ofis yürütüyor. Ondan sonra kabuller yapılır, bütün saha
toplanır, BP’ye teslim edilir. BP, her şeyden önce iş güvenliğine önem
veriyor. Güvenli olmayan yerde hiçbir iş yapılamıyor. Ondan sonra
dünya standardında kalite istiyor. Üçüncüsü de disiplin.
Burada iki platform birden yapılıyor. Saha ekipleri çift. İki platformun
da taşeronu ayrı, mühendisi ayrı. Ama maliyetler bir hesaplanır. İki
platform olması heyecanlı, mesuliyetli. Şükür ki her şey güzel gidi-
yor. Platformlardan biri yaklaşık 12 bin ton, diğeri 15 bin ton. Onları
birleştiren bir de köprü var. Onun inşasına projenin sonuna doğru
başlanacak. İki platform ayrı ayrı yüzdürülecek, montajları yapıldık-
tan sonra köprü de gidecek, yerine yerleştirilecek.
Azfen yirmi yılı geride bıraktı. Bundan sonraki yirmi yılda dilerim ki
dünyaya açılsın. İtibar etsinler, yaptığımız platformlar başka deniz-
lerde de yüzsün. Uğurlu günler olsun. Daha iyi projelere katılalım ve
devam etsin böyle.
E
lman Şarifov 7 yıllık bir Azfenli. Daha önce Kazakistan ve
Bakû’da benzer projelerde deneyim kazanmış olan Şarifov,
Azfen’deki ikinci projesinde SEÇ Müdür Yardımcısı olarak gö-
rev alıyor:
Bizim projemiz uluslararası bir proje gibi kabul görüyor. Dünyanın
çok yerinden çalışmaya geliyor insanlar. Katar’dan, başka ülkelerden
gelip tecrübe kazanmak için projemizde çalışıyorlar. Azfen zaten her
zaman ilgi çeken projelere imza atıyor. İki platform da Azerbaycan’da
çok dikkat çekti. Sangaçal’daki çalışmalar aynı şekilde.
Azerbaycan’ın bugün en büyük şirketi Azfen diyebilirim. Azfen’e ge-
len gençler burada çok şey öğreniyor, büyük tecrübe kazanıyor. Bi-
linç seviyeleri, öz bilgileri artıyor. Daha önceki işlerimde yöneticilik
yapmıştım, ama Azfen’e ekip üyesi olarak dahil oldum. İdarecilerim
benim performansımı takdir etti ve beni bu pozisyona layık gördü.
ÖRNEK BIR SAHA
Biz bugün 11 milyon adamsaat kazasızlık seviyesini geçtik. Geçtiği-
miz projede 20 milyon adamsaati geçmiştik. Azfen olarak toplamda
belki 30 milyonun üzerine çıkmış olabiliriz. Çünkü, Sangaçal da 10
milyonu geride bıraktı. SEÇ açısından en önemli projelerden biridir
bu. SOCAR ayrı denetliyor, BP ayrı denetliyor. Devlet denetimi de var.
Biz Azfen olarak işverenin bize, “Şunu yap, şöyle yap” demesine fırsat
vermeden, proaktif bir şekilde çalışıyoruz. Çoğu zaman programın
önünde ilerliyoruz. BP’den olsun, konsorsiyumdan olsun, buraya ge-
len VIP ziyaretçiler bu sahayı örnek bir saha olarak görüyorlar. Proje
Müdüründen en alt seviyeye kadar, herkes tam bir takım gibi hareket
ediyor. Biz burada artık tam anlamıyla bir ekip olmuşuz.
Biz, önümüzdeki ay hangi işler yapılacak, bunların riskleri nedir, iş-
çilere ne lazım olacak gibi kalemleri bilir ve planlarız. İşin yönetimini
ona göre gerçekleştiririz. Önlemlerimizi alarak, kişilerin zarar görme-
sine, dolayısıyla da işin akışına zarar gelmesine engel oluyoruz. Bizim
ekibimizdeki tüm SEÇ çalışanlarının mühendislik eğitimi var. 40’a
yakın kişi çalışıyor ekibimizde. Üç tane SEÇ koçumuz var. Bunların
tecrübeleri, ekipteki diğer arkadaşlardan daha ileridir. Ekibe destek
olurlar. Bize haftalık raporlar gelir. İş bazında onları analiz edip haf-
tanın iş programına göre, yapılacak işe göre tavsiyelerde bulunuruz.
İLKGÜNDEN BUGÜNE
ÇOK ŞEY DEĞIŞTI
Ilgar Hasanov
Platform - Azfen Teknik Ofis Müdürü
ULUSLARARASI
BIR EKIP
Elman Şarifov
Platform - SEÇ Müdür Yardımcısı